3 Ekim 2012 Çarşamba

Visualizer 3D yi Doğru Kullanabilmek !



Ekrana aldığınız görüntüyü her açıdan incelemelisiniz.Visualiser 3D yi adam gibi kullanmasını bilmeyince neler oluyor birlikte görelim. 


visualizer 3d gpr

Bu görüntüyü ekrana alabilmek için ne kadar uğraşmalıyız ?




visualizer 3d gpr

Görüntünün ham hali bu , altıgen şekli görünce aşağıda DEĞERLİ birşey oduğunu anlamamız lazım !Birde tabana değen kırmızı malzeme sinyalini . Ne iş bende bilmiyorum orasını daha çözemedim ama bunun gibi aşağıda olan birşeyin varlığına emin olduğumuz tek tük görüntülerde hep ekranın tamamına yakını masmavi bir renk içinde oluyor. Ama bu suyun maviliği değil Dikkat .

visualizer 3d gpr

Bu görüntüye tek sefer enterpolasyon yapıyoruz .İşte aradığımız burada ! 
1- Malzemenin orta ekran görüntüsünde kırmızılık içinde resmen oyukluk olmalı ,
2- Sağ üstteki görüntüyü ufaltın tabana değen kırmızılık ve üst tarafında boşluğu anımsatır şekilde boş bir oyukluk olmalı,
3- Aradığınız şey ya kare - dikdörtgen şeklinde sandık yada yuvarlak şekilde bir küp veyahut lahit gibi uzun dikdörtgen büyük bir şekil olmalı , orası burası yamuk yumuk olmamalı ! 
4- Elinizde bu yer ile ilgili bilgi ne ise aşağıda gördüğünüz de o olmalı. 

visualizer 3d gpr
visualizer 3d gpr

Görüntüye tek sefer kayan sinyalleri düzelt dedik bakın görüntü ne hale geldi. Ben aletle tarayayımda aşağıda ne var ne yok göstersin diye birşey yok. Görüntü ile uğraşmalısınız . Önce tek sefer F7 yapın tek seferde büyükçe bir kırmızılık olması lazım. Üstte görünen kare şekilde tek sefer F7 yaptığımda ortadan kızarıyorsa bilin ki aşağıdaki mineraldir. Eğer aşağıdaki gerçekten metal yada altın ise o zaman tamamına yakın bir kısmı büyük bir şekilde kızaracaktır. Ortadan kızarıyorsa es geçin. 

Sonra görüntüyü sıfırlayıp Tek sefer F7 ye basın , sonra kayan sinyalleri düzelt deyin Eğer görüntüde anormal bir şekilde değişme oluyorsa olmadı başa dönün.

Daha sonra  görüntüyü tekrar sıfırlayıp iki sefer F6 ya basın görüntünün tamamına yakını kızarması lazım, ortadan kızarıyorsa es geçin . Büyükse f6 ile alanı mavileştirin ortada kırmızı kalsın . Şimdi enterpolasyon yapın malzeme daha büyüyorsa ekran da doğru yoldasınız bunu bir kaç kez tekrarlayın. Eğer görüntüyü dışarıya atarsa metal değildir ve görüntü ufalıyorsa metal değildir. Ama görüntü bir ufalıp bir büyüyorsa o zaman doğru yerdesiniz. Bu işin tek sağlaması yok 50 tane yolu var ve siz hepsini denemek zorundasınız.

Çünki insan hayatı boyunca gerçekten doğru noktaya kaç sefer gider ? Doğru noktaya gittiğinizde elinizdekini kaçırmayın .

visualizer 3d gpr

F6 ile kızarttık ve enterpolasyona tabi tuttuk .Büyüdüyse sorun yok. 


okm gpr conradgpr 3d

Bir de işin nerede yönü var. Gerçekte bu malzeme kırmızıda mı maviliktemi ? 


Resimlerini internete yüklemekte zorlanan arkadaşlar http://resimyukle.p.ht/ adresine yükleyebilirler . Bu adreste yüklenen tüm resimleri görebiliyoruz, ayrıca türkçe bir servis.

visualizer-3d.blogspot.com

16 yorum:

  1. Sayın admin ham görüntü örneyinizde böyle altıgen sinyal genelde yaklaşık 5m derinlik veriyor, bununla ilgili yorumunuz varmı!

    YanıtlaSil
  2. Nereden anladınız 5 metre olduğunu, onu ben anlayamadım ? Bu şekilde aldığım derinlik ise 2,80 cm olarak hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bunun gibi altıgen sinyal en az 4 farlı yöre ve yerden görüntüsünü gördüm ama ne hikmetse bakın gerçekte malzemin oldu yerinden basetmiyorum - altıgen sinyal üzerinden ölçülen derinlik hep aynı 5m civarı.Bitanesini e_mail adresinize gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  4. İlginç bir durum arkadaşım . bilgisayarında kurulu olan programınla ilgili bir sıkıntı olabilir bu durum. Siz bana yollayın ben görüntülerinize bakayım sizde benim size yollayacağım görüntüleri bi inceleyin bakalım yine 5 metre derinlik varecek mi ?

    Bir de olayın farklı bir tarafı var; siz görüntü ekrana düştüğünde tek sefer F7 ye basıp tek sefer de enterpolasyon yapıp bi deneyin bakalım şekilde daha net bir değişme olması lazım orada gerçekten bir şey olması için ondan sonra derinliğine tekrar bakınız !

    YanıtlaSil
  5. Ölçüm yapılan alanda altıgen sinyal var diyelim, ama aranan obje ölçülen alanın dışında kalabilir mi? Bu mumkun mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi abiciğim, öyle diyenler çok oldu. Sene 2001 den bu yana kullanıyorum cihazı gömdüğüm her şeyi noktasında buldum :)) Ama aleti yan tutarak gerçekte alt tarafı değilde yan tarafı tararsanız o zaman taradığınız yerin dışında sağda yada solda kalabilir. Onun haricinde taradığınız yerin dışında olacağını sanmıyorum. Ama görüntüyü yorumlamasını bilmeden araziye çıkan çok bilmişler gurubu " Hııımm , bulmuşsun ama 17 metre sağında " diyor bazen. Bu şekilde konuşan çok kişiye denk geldim ben sadece gülüyorum onlara . Bu iş te önemli olan 1- varsa bilgi ve bilginin ne söylediği iki küp yanyana, bir kazan içinde , sandık içinde , şu derinlikte, şu büyüklükte gibi yada 2- çok iyi bir ikinci cihaz ile noktayı bulup o noktanın 5 metre sağı , solu , önü ve arkasını taramaktır. Bir şey varsa görürsünüz ve mineral mi değil mi anlarsınız .

      Sil
  6. Selamlar Admin,

    Altıgen olupta ekranın tamamı mavi oldugunda nasıl emin oluyorsunuz.Genelde emin oldugumuz nadir goruntuler diye yazmıssınız.Boyle olupta sonucu kanıtlanmıs mı bu goruntulerin.Aynı zamanda altıgenin anlamı nı buradan cıkarabilirmiyiz cok degerli olarak ,kanıtlanmısları hakkında bir fikriniz veya tecrubeniz varmı biraz daha emin olmak konusunu acabilirmiyiz.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  7. Bu programın yada bu işin % 100 ü yoktur , daha doğrusu vardır da yoktur. Eğer elinizde bilgi ile bir noktaya gittiyseniz ve bu görüntüyü aldıysanız o zaman iş tamam. Ama siz elinize aleti alıpta dağı taşı taradıysanız o zaman emin konuşamayız. Ama programın genel karakteristik özelliği gereği konuşuyorum altıgen bir şekil alıyorsanız o zaman durun ve o görüntüyü tekrar tekrar inceleyin . Bir sefer enterpolasyon yapın tek sefer F7 ye basın bakaın kızarıyor mu ? Sonra işlemi sıfırlayıp iki kere F6 ya basın bakın ne kadar kızarıyor F6 da iki defa, F7 de tek defa da kızarıyorsa görüntü o zaman iş tamam aşağıda metal bir şey var. Aynı yeri bir kaç saatlik arayla tekrar tekrar tarayıp aynı görüntüyü alıyorsanız o zaman emin olabilirsiniz. Bir ikincisi de F6 ile görüntüyü tamamen kızartıp enterpolasyona basıyoruz eğer şekilde büyüme varsa o zaman daha fazla emin oluyoruz. Ben size bu cihazın gösterdiğinden emin olmanız için 5 - 6 tane değişik yol gösteriyorum. Taramayı yaptığınız da ekrana bakıp ekrandaki kırmızılığa göre hareket ediyorduk, işin öyle olmadığını söyledik gerisi size kalmış . Sonuçta ben sizin yaptığınız işlere ortak olmuyorum benim payımı verin demiyorum , bende bu işi daha iyi nasıl öğrenirim diye düşünüp uğraşıyorum ...

    YanıtlaSil
  8. Selamlar tekrar,

    Bi yanlıs anlasılma oldu sanki bu cekimlerde hic tecrubeniz oldumu cunku normalde arka taraf mavi oldugunda hatalı cekim yaptık gibi dusunuruz genelde bunu iki defa veya uc defa aldıgımızda aynı sey aklımıza gelir.Emin olma konusunu o acıdan soyledim.Ve arka taraf mavi altıgen de varsa bunun ne oldugunu soyleyebilirsiniz?.Ayrıca tesaduf bi cekimde bunu 2 veya 3 defa alsak yorumumuz ne olmalı bu konuda bizi aydınlatabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  9. Yanlış anlayacak bi kişiliğe sahip değiliz abiciğim . Demek istediğim şu bi adam bir yere bişey sakladıysa ben im tencere örneğim hariç çünki onlar yan duvar kazılarak gömüldü fotoğraflarda da görülüyor, en az 2 yada 3 metre bir alanı kare biçiminde kazması gerekmektedir. Buna göre mantıklı düşünürsek taradığınız alanda bu şekilde bir mavilik alıp içinde de kırmızılığı yakalamalısınız , boşluk içinde olan malzeme de ise durum yine değişiyor :)) Alet size kazılarak kapatılmış toprağı mavi olarak gösteriyor , Hani ben diyordum ya; tabana değen mavi sinyal yoksa orada gerçek bir boşluk yoktur bu olay da bu sözümün ispatı oluyor. Bir arazide 2 metreye 2 metre bir alanda boşluk aldıysanız ekrenda kare yada dikdörtgen görünüyorsa bilinki o alan ya kazılarak kapatılmış yada kireçli toprak tabakasıdır. Tünel ve benzeri yapılar içinde bu durum aynıdır . Siz ekranda tünel yada mahzen benzeri bir şekil görseniz, yanal görüntüde tabana değen sinyali yoksa bilinki oradaki toprak hava alıyor. Ben bu sitede bu işin her türlü yolunu anlatmaya çalışıyorum. Bu işin tek yolu yok yani ...

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı günler...Bu deneyimlerinizi bize daha açıklayıcı bir programda ne nedir gibi ana başlık ve ara başlıklarıyla falan listeleseniz tadından yenmez bence..

    1. Görüntü açılır
    2. a) F 7ye basılır. Eğer kırmızılık büyüyorsa Başa gelinerek F 6 ya iki kere basılır
    3. Enterpolasyon yapılır çıkan sonuçta mavilik ve kırmızılık tabana değiyorsa metal vardır. Eğer tabana değdiği kısım keskin şekilde kavis yapıyorsa büyük ihtimal değerlidir.............
    Gibi...Bence çok daha faydalı olur..Tabi gene de siz bilirsiniz....İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
  11. Teşekkürler . Bu işi videolu anlatmak lazım ama sesi koyamadım . Ama inan aklımda onu da yapacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir önerim var eğer Admin kardeşimiz uygun görürse tabiki:Eminim bir çok arkadaş bende dahil Admin arkadaşımıza yorumlaması için çekilen görüntüler e-mailine göndermiştir.Yeni başlık altınta bu görüntüleri uygun gören bazılarını yağınlayarak ricam Admin kardeşimizden ne gibi çekim esnasında yapılan hatalar ya da ufak tefek düzeltmelerle bizi yönlendirelek, mesela çekilen alanı küçült,sağ sol tarafa bakılsın falan , sanırım kimsenin itirazı olmaz.Ve yorum yapılan görüntülere lütfen arkadaşlar... AAA bu benim yerim falan diye atlamasın..

      Sil
    2. İnan bana adam hemen yazıyor bu benim görüntü diye . Daha beteri ben senin o görüntünden emin olmasam sitemde yer verip yayınlarmıyım değil mi ? Hala bana burada bir şey varmı diye soruyorlar ... O yüzden sizden gelenleri yayınlama gereği duymuyorum ve ayrıca mailime yolladığınız görüntülerinizede bakmak İSTEMİYORUM . Çünki adam 30 tane görüntü yolluyor iki saat o görüntüyü incelemem lazım ve emin olmak için o alana ait olan başka görüntüleri de incelemem lazım ama ne zaman arkadaşların yolladıkları görüntülerden kayda değer bir görüntü yakalasam mutlaka aynı yerin ikinci bir görüntüsü olmuyor. Bu da demek oluyor ki sitede yazdığım o kadar şeyi boşa yazmışım, hemen hiç kimse bir şey anlamamış çünki anlamak istememiş. Soru hep aynı " Burda bişey var mı ? " Burda bişey olduğuna dair elimde bilgi var ama emin olamadım diyen bir kaç kişi çıktı . Gerisi cihazı eline alıp cihaz para bulur deyip gezen kişiler. Cihaz para bulmaz , Parayı adam bulur cihaz onaylar ! Anlatamadık gitti :)) Kısacası ben artık gerek görmüyorum . Yazılarımı okuyun ve okuduğunuzu kendi çektiğiniz görüntülerle inceleyin yeter.

      Dünyada benim yaptığım şeyi yapan ikinci bir adam yada site yok . Çünki hiç kimse de bu kadar bilgi ve bunu insanlara anlatacak beceri yok . Siteye her gün dünyanın pek çok ülkesinden adamlar giriyor translate ile siteyi kendi diline çevirip okuyor. Bizim insanımız niye okumasın ?

      Sil
  12. çektiğim görüntüleri nasıl gondereceğimsize üstad resimyukleyici kullanıcı adı ve sifre istiyor

    YanıtlaSil
  13. resim yükleyici dediğiniz 2shared .com sitesimi ? facebook , yada gmail açıkken direk giriş yapabilirsiniz yada 4shared.com sitesini açabiliyorsanız oradan da yükleyebilirsiniz.

    YanıtlaSil