29 Eylül 2012 Cumartesi

Bakır Dolu Tencere İncelemesi "YENİDEN DÜZENLENDİ" !

Bu görüntüleri "burada bişey yok, yalan konuşuyorsun" diyen arkadaşlar görsün diye ekledim !

visualizer 3d
Visualizer 3d

Bu tencerenin içinde bundan daha ufak ikinci bir bakır tencere daha var içinde de 15 kilo kadar bakır tel var ve bu tencere bu oyuğa toprak doldurularak kapatıldı. Üstten kazılmadı. Üstten konulan malzemelerde maviliğin içinde kırmızılık olur içinde hava olduğu için, bu gömü farklı üstten kazılarak konmadığı için ve içinde boşluk olmadığı için bunda olan malzemeyi direk ekranda kırmızılık olarak görüyoruz. 
Diğer resimler açıklamalı olarak aşağıda yer alıyor .

Bu cihazlar yeni gömülen şeyleri algılamadığı için 6 ay önce sakladığımız içi yaklaşık 12 kilo kadar bakır tel dolu bakır tencereleri Rover C2 ile taradık. Birisi 130 cm ikincisi 170 cm bir tanede 220 cm de vardı ama onun görüntüsünü almayı başaramadık . Bizde sadece iki tencereyi tekrar taradık ve bu görüntüyü aldık.

visualizer 3d gpr
visualizer 3d gpr


Bu görüntüde kırmızılığı aldık aldık ama kendi koyduğumuz malzeme bu o yüzden kırmızılık var ekranda . Boşluk içinde olan eski gömülü malzemede böyle görüntüler alamazsınız ! Maviliğe ve Tabana değen kırmızı sinyallere dikkat . Sağ ekranda olan yanal görüntüler üzerinde çalışalım .

visualizer 3d gpr

Biz önceden " toprak nemli , alet bozuk , sıkıntı var görüntü alamıyoruz , burda bir şey yok"  felan diyorduk. Siz böyle demeyin biz eskiden cahildik siz cahil olmayın . Bu ham görüntüde yine bişiy yok . Bir defa kayan sinyalleri düzelt diyoruz. Çünki aşağıda olması gerekeni  biliyoruz.

visualizer 3d gpr

Birini yarım diğerini tam alıyoruz. kare olan görüntüde sadece bakır varken diğerinde biraz da mıknatısın çekebileceği demir bırakmıştık.

visualizer 3d gpr
Visualizer 3d

Bakır olanın alt tarafındaki düzlük net bir şekilde beliriyor. Diğeri ise içinde sizi mineral kaya gibi yanıltacak demir olduğu için altında sivriliği göze batıyor. Zaten olması gerkende bu Mıknatıs demiri ve minerali çeker , Kuzey Kutbu gerçek mıknatıs oduğu için ekrana aldığınız görüntülerde Altın hariç mıknatısın çektiği tüm metaller altı sivri şekilde görünecektir. Sadece altının altı düz görünür. O da adamın altını nasıl bir kapta sakladığıyla ilgili olarak değişiklik gösterir. Bakır bir kazandaysa çok az bir eğim olur. Demir bir kutu gibi bir kapta ise yine altı sivri olacaktır ki bu işin % 100 ü yoktur.

visualizer 3d okm conrad gpr
Visualizer 3d
                                 

visualizer 3d okm conrad gpr
Visualizer 3d


visualizer 3d okm conrad gpr
visualizer 3d okm conrad gpr


visualizer 3d okm conrad gpr

Üstteki üç resim , visualizer 3d ekranında altta gördüğünüz tam kare olmayan görüntüdür. 

visualizer 3d okm conrad gpr

visualizer 3d okm conrad gpr

Bu üsteki 2 resim ise Visualizer 3d görüntümüzdeki sağ üst köşede yer alan kare olan şekildir. İçinde 15 kilogramlık bir demir parçası, bir karadenizbirlik 10 kg yağ tenekesi ve bir de cam şişe saklanarak, önüne bir teneke parçası konarak içinde boşluk bırakılmıştır. 

visualizer 3d

Bu görüntü diğerlerinin yaklaşık 3 metre ilerisinde ve 3,5 metre derinliktedir. Fakat biz elimizdeki rover c2 ile süper sensör olmadan yalnızca sonda ile çekim yaptığımız için bu malzemenin görüntüsünü alamadık. 
Bu gömülerin farkı ise malzemelerin hepside üstten değil yandan kazılarak saklandı .

Biz sakladıklarımızdan 3 ay boyunca görüntü alamadık, Bu üsttekini tekrar tarayacağız bakalım bu sefer gösterecekmi ? 

visualizer 3d
Visualizer 3d tencere görüntüsü


Bu resimler alttaki yorumlarda i-160 ile çekilen görüntüleri yollayan arkadaşın resimleridir. Sitem de kopyalama engeli olduğu için bu resimleri göremeyebilirsiniz diye ekledim . 

visualizer 3d okm conrad gpr
i-160 okm visualizer 3d
 1
visualizer 3d okm conrad gpr
 2
visualizer 3d okm conrad gpr
3

Resimlerini internete yüklemekte zorlanan arkadaşlar http://resimyukle.p.ht/ adresine yükleyebilirler . Bu adreste yüklenen tüm resimleri görebiliyoruz, ayrıca türkçe bir servis.



66 yorum:

  1. Selamlar...Bu bakır kazanların boyutu nedir acaba?? Ve 3. kazanın görüntüsünü alamamayı neye bağlıyorsunuz?...İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım tencerenin boyutunu sormuştun bana işte fotoğrafları . Ben bile kendi gömdüğümü unutmuşum :)) O tencerenin içinde bir tane daha tencere vardı onun içinde de bakır tel vardı.Diğerleri boşluğun içinde demir, şişe ve yağ tenekesiydi. Üçüncüsü ise en alt fotoğrafta olan makine parçaları idi yaklaşık 20 kilo ağırlığında ve o tamamen toprak ile sıkıştırılarak kapatılmıştı.

      Sil
    2. kolay gelsin future 2003-4 programını nasıl buluruz?

      Sil
  2. İlginize teşekkürler ! Bunlar kazan değil bakır tencere , yaklaşık 40 cm genişliğinde. Birinin içerisinde ikinci bir tencere daha var ve yaklaşık 8 kilo kadar da bakır tel bulunmakta. İkinci oyukta da karadenizbirlik yağ tenekesi :) içinde bakır ve bol miktarda demir parçalar var. Derindeki görüntüyü alamamaızın sebebi şu ; öncelikle sürülen bir tarla ve kabaran toprak içinde hava boşlukları var bu bizim aşağıya sinyal yollamamızı engeller. İkincisi ise tarama yaparken süper sensörü değilde normal sondayı kullandık. 2,5 - 3 metrenin altında iş arıyorsanız o zaman süper sensörü kullanın. Çünki süper sensör derinlerdeki su ve boşluğu bulmakta kullanılır. Yüzeysel alanlarda iş yapmaz. Süper sensörle boşluk aranır başka bişey değil :) Yoksa sizi yanıltır. Ama diyelim tünel yada mahzen olduğu inancındasınız önce sonda ile tarayın toprak yapısına bağlı olarak 3 -5 metre de sorunsuzca çekim yapacaktır. Hatta ben normal bildiğiniz sonda ile 12 metre derinlikte olduğu söylenen aradığımız işi tespit ettim. Visualizer 3d bana bu noktada 14 metre derinlikte para var diye sinyal gösterdi. Diyeceğim o ki ; önce bir yere gittiğinizde bilginiz olsun şu noktada şu derinlikte şu miktarda üzerinde şu var , şu ile bu şahıslar gömdü şeklinde olur bilgi :) Hiç bir zaman yarım olmaz .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende cekmiş olduğum görüntüler var future 2003 ve visulaiser 3d bakabilirmisin

      Sil
  3. Elimde okm cihazı varken sitenizi okuyabilmiş olsaydım harika olabilirdi. Çok yararlı bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh iki sene önce bu kadar şei bilebilseydim , yada bir gösteren olsaydı değil mi ? Şu anda bile öğrenciyiz ve öğrenmeye devam ediyoruz. Farkındaysanız bu kesin dediğim görüntüye bile değişik açılardan bakıyorum BELKİ YANLIŞ ALGILIYORUM ? diye düşünüyorum. Çünki bu program sıkıntı ve gerçek anlamda bizim işimizi görecek bir cihaz değil. Bu cihaz oda, mahzen , tünel bulur bunları bulacağı yerlerde sit alanıdır genelde oralarda iş yapamazsınız . Zor iş yani !

      Sil
  4. Bir şey sorayım...Anladığım kadar sizin özelinizde en çok eleştirdiğiniz şey 3d program visualizer..Peki makineyi (okm ürünleri olarak hepsini soruyorum) beğeniyor ve işe yarar buluyor musunuz?. Sensörleri, derinliği,ıslak zemindeki performansı, ayrımı gibi konularda söylediğini yapmış bir firma mıdır okm?. Basit magnetometreleri fahiş fiyatlarla 3.dünya ülkelerine satıp çok ciddi kar eden bir firma olarak ciddi davalar var üzerinde bildiğim kadarı ile. Siz ne düşünüyorsunuz...İyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  5. Aynen dediğin gibi abiciğim . Cihazı bilmem ama program çok dandik , gelişmiş bir programa ihtiyacımız var. Benim bildiğim okm bu cihazları taylanda da 640 dolara yaptırıp bize 9600 euro ya basıyorlar . Bari cihaz ve progğram adam gibi olsa . Cihaz hakkında adam gibi bilgisi olan bir arkadaşım var ona söyleyeyim buraya bir konu başlığı halinde rover c2 nin içinde ne var basıl daha iyi olur gibi sorularınıza cevap olur.

    YanıtlaSil
  6. İyi çalışmalar;benim sormak istedim...Kayan sinyalleri düzelt... Visualizer 3D kullanım klavuzunda yazan standart 7/4 oranını mi uygulamak gerekiyor, ya da sizinde dediniz gibi ekrana gelen ilk ham görüntüde deyişiklik olmaksızın ya da çok az iyileşme olana kadar oran gözütmeksizin deyerleri küçültmek sıfıra doğuru ya da büyütmek.Bir de sağ ust küçük ekranda ya da yanal gürüntüde sinyalin yuksekli önem arz ediyor mu? Hayırlı akşamnar,teşekür ederim: Saygılarımna...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolay gelsin future 2003-4 programını nasıl buluruz?

      Sil
  7. Kayan sinyalleri düzeltmekteki amacımız alanı ne kadar doğru taradığımızı anlamaktır .İlk ekrana gelen görüntü ne kadar çok değişirse o kadar hatalı taradığınız anlamına gelir. Mümkün olduğu kadar ilk ekranla sinyali düzelttiğimiz ekran aynı olmak zorunda . http://roverc2.blogspot.com/2012/08/enterpolasyon-ve-dikkat-edilmesi.html sayfamıza bakın Ham görüntüdeki maviliğe bakarsanız altıgen şekildeyken tek sefer kayan sinyalleri düzelt ve tek sefer enterpolasyon yapınca ekrana daha net bir görüntü alabilirsiniz. Aslolan yine dediğimiz gibi tabana değen ince eğik kırmızılık varsa iş tamam , görüntüde güzel o zaman olayın varlığından emin oluyoruz.

    YanıtlaSil
  8. slm bende rover c2 ile yapmış oldugum bır cekımı sızınle paylasmak ıstedım nadır rastlanacak turden bır cekım oldugunu dusunuyorum.

    http://www.ressim.net/i/6248578

    http://www.ressim.net/i/6248579

    http://www.ressim.net/i/6248580

    YanıtlaSil
  9. Sağolasın da abiciğim bu çekimleri sen hangi cihazla aldın ? Under proton yada I-160 cihazı kullanıyorsun gibi geldi bana. Ben bu resimlere bakarak hiç bir şey yorumlayamam .Çünki o cihazlardan anlamıyorum . Kusuruma bakmayın. Bende I-160 almayı düşünüyordum eğer böyleyse almayayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. admin kardeş burada ne kadar anlatırsak anlatalım arazide deneyip yanılmadan anlamaları zor gözüküyor bu program çok titiz çalışma gerektiriyor.ben 10 yıldır nerdeyse kullanıyorum artık içindeki devreleri bile biliyorum (:

      Sil
  10. Abicim ben I-160 kullanıyorum o cekımlerde bakıpta konuyla alakası olmayan kısıler bıle bır oda oldugunu ılk bakışta ıfade edıyorlar. bende rover c2 kullandım ve analıznı yapmak ınan bır kahve falına bakmak gıbı bırsey. ama I160 kullanmaya basladıgımda analızle felan ugrasmıyorum cıhaz zaten hepsının analızını yapıp sonucu ortaya koyuyor. ben rover c2 ıle sunu buldum deyıpte ortaya koyan bır arkadası hala göremedım.RESIMDEKI I-160 ILK CEKIMIDIR ORAYI INCELEDIGINIZDE ODADA DEGERLI METAL YOK METAL DEGERI (0,1) ODA ICERISINDE 3 ADET MERMER HEYKEL BULUNUYOR BEN FORMUNUZA UYUM SAGLAMASI ICIN 3D PROGRAMDA ACTIM VE FORUMLARDAK CEKIMLERE BAKTIGIMDA BUKADAR NET GIRISI KORIDORU VE ODAYA BENZER BIR CEKIM GÖREMEDIM.BUNDAN SNRAKI ARAZI CEKIMLERIMI HEM C2 ILE HEMDE 160 ILE YAPIP SENINLE PAYLASACAGIM .C2 NIN ANALIZINI SIZ YAPTIKTAN SNRA 160 CEKIMINI FORUMA YUKLEYECEGIM ARADAKI FARKI BIRLIKTE GÖRELIM ABICIM OK? ISTERSEN BU 2 CIHAZ ICIN BASKA BI FORUM BASLIGI ACALIM DAHA FAYDALI OLUR KULLLANICILAR ICIN. ROVER C2 KULLANAN ARKADASLARA BIRDE ILERDE JESTIM OLACAK ONU ILERLEYEN ZAMANLARDA SÖYLEYECEGIM ANALIZ İŞLERINI KOLAYLAŞTIRMAK ICIN ;)

    YanıtlaSil
  11. Yani i-160 ın rover c2 gibi cihazlardan çok daha üstün olduğunu söylüyorsunuz.Bende öyle düşünüyorum aslında ama o görüntüleri görünce Under Proton Gpr denen cihazın görüntülerine benzettim ben o görüntülere bakarak yorum yapılmaz diye düşünüyorum. Ama alet işi zaten kendisi yapıyor diyorsan o zaman tamam ! Senin bu resimlerini bu sayfada yayınlıyorum kaldır dersen sileriz üstteki yazıyı da altına yazıyorum o zaman anlattıkların daha iyi anlaşılır. Sitemin yazı kopyalama olayı yok millet o linki yazamaz ...

    Ben rover c2 ile şunu buldum diyen bir kaç kişi gördüm o konuda rahatım :))

    Sen üstte ki yorumda bu görüntüleri Rover c2 ile çektiğini yazmışsın ben onu okumadan under proton mu bu yoksa i-160 mı dedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm resimleri yayınlamışsınız tşkr ederım. ROVER C2 kullanan arkadaslarıma sormak istiyorum aranızda hiç FUTURE 2003 KULLANAN OLDUMU? rover c2 kullanan arkadaslara analızde buyuk kolaylık saglayacak program FUTURE 2003 programıdır. O programda da I-160 GIBI METAL VERILERIN DEGERLERINI VE TESPITLERINI YAPABILIYORSUNUZ ;) CEKIMI FUTURE 2003 ILE YAPIN METLA OLUP OLMADIGINI RAHATLIKLA GÖRECEKSINIZ DILERSENIZ 3D PROGRAMNDA DA YAPMIŞ OLDUGUNUZ CEKIMI ANALIZ YAPMA ŞANSIDA VERIYO. BENIM SUANKI CIHAZIMDA ROVERC2 FUTURE2003 I-160 HEPSINI BIR ARADA KULLANIYORUM ;) PROGRAMI ADMİN İZİN VERDİĞİ TAKTIRDE BURADA SİZİNLE PAYLAŞIRIM ;)

      Sil
    2. kolay gelsin future 2003-4 programını nasıl buluruz?

      Sil
  12. Abiciğim future 2003 inan bana işini bilen elinde bilgisi olan adam için on numara programdır.Yerin altında ne var ne yok gösterir, derinliği bilemeyebilirsiniz ve mineral ayrımı yoktur, visıalizer 3d nin mineral ayrımı varda ne oluyor sanki :)) Ama bu program Yeni model rover c2 lerde çalışmıyor. eski modellerde çalışıyor. Baz versiyon bir rover c olsa elimizde o zaman sorun yok . Hem future 2003 e hemde Visualizer 3d ye görüntüyü aktarabiliyorsunuz. Ama elimizdeki rover c2 lerle ben beceremedim görüntüyü kabul etmiyor program. Hatta aynı sıkıntı Enterpolasyon ve dikkat edilmesi gerekneler başlıklı yazımda da var Visualizer 3d nin eksi versiyonu şekli net bir şekilde gösterirken yeni versiyonu değişik gösteriyor. Yeni versiyonda aşağıdaki şekli göremiyorsunuz. Ama Visualizer 3d nin yeni versiyonu ile derinlikte emin olabiliyorsunuz . Hep sıkıntı yani :) Kısaca bu alet ve bu program verdiğimiz paranın karşılığı değil !

    YanıtlaSil
  13. Selamlar,

    Bi sey sormak istiyorum peki future 2003 de metal oranı yuzde kac olacakki onun metal oldugunu anlayalım,mutlaka bi metal yuzdelemesinden sonradır herhalde.veya yuzde yuz emin olalım gordumuzun metal olduguna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metal oranına bakmıyorum ben, gerçek anlamda güvenmiyorum da . Sitede daha önce eklediğim future 2003 sandık görüntüsü vardı. O görüntüde şekil aynı sandığa benziyordu. Ama görüntüyü dikkatli incelersek o büyük kırmızılığın içinde ikinci bir katman şeklinde kırmızılık var. Şeklin ortasında ve yarık şeklinde işte o yarık bana diyor ki ; bu kayaç taşı. Çünki metal tamamen kızarır kayaç gibi mineral taşlar ise ortadan kızarır. aynı visualizer 3d de anlattığım şekilde tek sefer f7 ile şeklin ne kadarlık bir alanı kızarıyor ? ortadan kızarıyorda sıkıntı var. İşin sağlaması da F6 ya iki sefer bastığımızda o kırmızılık büyük biçimde kızarıyorsa tamam aşağıda metal var , ama ortadan kızarıyorsa bilinki aşağıdaki ne kadar büyük olursa olsun mineral bir kayadır. Ayrıca bu anlattığım bu cihazın genel özelliği olan toprak altında gömülü şeyleri bulmak içindir. Asla bir rumun gömdüğü parayı bulmak için değildir. O para üzerinde boşluk varsa iş tamamen değişiyor. Ama toprakta toprağa sizin gömdüğünüz yada hazırlığı daha önce yapılmamış olan demir, gümüş, altın ,bakır gibi herşeyi bulabilir. Almanyada bu cihazlarla ikinci dünya savaşında toprk altındak almış ve patlamamış olan bombaları arıyorlar ve buluyorlar. Çünki gömülü olan malzeme direk toprağın içinde gömülü.

      Sil
  14. Selam! Abii yeni çekimle tekrar geldım ;) bu çekım benım acımdan cok önemlı sızınde yorumunuzu beklıyorum...

    http://a1212.hizliresim.com/14/h/gxq6p.jpg

    http://a1212.hizliresim.com/14/h/gxqg7.jpg

    YanıtlaSil
  15. Şimdi arkadaşım senin kullandığın cihaz ve program nedir ? Ben visualizer 3d ile bir kere bile olsun böyle bir görüntü almadım. Daha önce bunun gibi görüntüleri yollayan arkadaşlar oldu ama hepside boş çıktı. Yani sen under proton gibi bir cihaz kullanıyorsan bu görüntülere yorum yamam yanlış olur.

    YanıtlaSil
  16. future I-160 kullanıyorum yukardakı oda cekımlerıde bana aıt

    YanıtlaSil
  17. evet doğru arkadaşım ben bu görüntülerin yorumunu yapmasını beceremiyorum. Bi arkdaşa yardımcı olayım dedim şu varmı dedim ;yok dedi bu varmı? dedim yok dedi bende kusuruma bakma ben o cihazdan anlamıyorum dedim... Yani senin cihazını denemediğim için yorum yapma şansım yok ...

    YanıtlaSil
  18. son çekimlerin resimlerini yayınlama şansınız varmı peki?

    YanıtlaSil
  19. Son çekimler derken hangi çekimler ,biraz daha açık olurmusun ? Elimden gelen bişey olursa tabi ki yardımcı olurum . Hiç bir karşılık beklemeden o kadar yazı yazmışım bildiklerimi yani öğrendiklerimi paylaşmışım , belki birisi çıkarda bu noktada sen yanlış konuşuyorsun , bu şekilde yapmalısın der diye bekledim ama olmadı öyle birşey ?

    YanıtlaSil
  20. http://a1212.hizliresim.com/14/h/gxq6p.jpg

    http://a1212.hizliresim.com/14/h/gxqg7.jpg

    yayınlarsan sevınırım abı ;)

    YanıtlaSil
  21. sevgiliabicim size msn den 2 çekimyollamıştım

    YanıtlaSil
  22. S.a admin:Yukarıdaki son resimde iki objenin arası 1 metre mesafe olarak belirtmişiniz.Benim sorum şu olacak , eğer super sondayla küçük bir alan 1,5 X 1,5metre çekimi yapılması gerekiyorsa impulse mod 5M sinyallerin arasını ve sıra aralarını normal 50cm den daha az tutulsa bi mahsuru varmı.

    YanıtlaSil
  23. Aleyküm selam , küçük alanları taramak her zaman sıkıntı doğurur. Hele ki kocam sonda ile taramak tüm görüntüleri içiçe sokacaktır. Küçük sonda ile mümkünse en az 2 metre nin altında alan taramamaya özen gösteriniz. Aslolan noktayı tam ortalayıp 3 x 3 metre kare olarak alanı taramaktır. Büyük sonra ise benim kullanımlarımda 1,5 metre derinlikteki mahzeni bile bize sanki aşağıda su varmış gibi bozuk bir görüntü ile gösterdi. Küçük sonrayı 1 ila 6 metre - büyük sondayı ise 3,5 ile daha derin ve hatta daha geniş alanlarda kullanmanız tavsiyemmdir. Toprak yapısı ile alakalıdır. O bunu demiş , ben bunu demişim hepsi farklı toprak yapılarında değişiklik gösterir... Aslolan kendi deneyip bulduğunuzdur.

    YanıtlaSil
  24. Selamun aleykum admin kardeş yapılan çekimler nemli veya ıslak toprakta yapılabilirmi sinyal göndermede sıkıntı olurmu. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. cihaz ile yan olarak çekim yapabilirmiyiz yan çekim yaparsak doğru veri alırmıyız.

    YanıtlaSil
  26. Aleyküm selam. Üstten üçüncü resme bakarsanıız o resim nemli topraktan alınmış bir görüntüdür, ham hali boş gibi bir şey yok gibi görünür. Dikkat etmemiz gereken şey bu tur cihazlar hava sıcaklığı ve havadaki nem miktarı ile orantılı çalışırlar. Mesela hava sıcaklığı 15 derece civarında daha randımanlı çalışırlar, toprak daha soğuduğunda istediğimiz görüntüyü alamayabiliriz. Aşağıda mahzen varsa sıcak olan toprakta alttaki mahzen topraktan daha soğuk olduğu için ekrana almanız daha kolay olacaktır. Ama soğuk hava da aşağıdaki mahzen ne kadar toprağa göre daha sıcak olsada görüntüyü alamayabilirsiniz. Az miktarda nem o kadar engel olmaz. ama taranıılanalanda ki yeşillik ler de su varsa iş değişir. O çim ve otların üzerindeki nem ve su damlaları işinizi baltalıyor olabilir. Tek sefer enterpolasyonla işi çözebilirsiniz ama yine de nem ve soğuk hava adam gibi görüntü alamamada etkilidir .

    YanıtlaSil
  27. Yan derken duvar demek istediniz sanırım. Rover c2 nin bazı modellerinde düz bir duvarı tararken ekrana bembeyaz görün veriyor. Bazı modellerde ise sıkıntı yok olayın o tarafını , neden olduğunu ben de bilmiyorum . Ama bizde cihaz varken yan duvarları rahatlıkla tarayabiliyordum. Bir sorun olacağını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  28. Verdiğin değerli bilgilerden dolayı Allah razı olsun kardeş.

    YanıtlaSil
  29. mrb arkadaşlar ben conrad gpr&lrlkullanmaya basladım ama sanki biryerde hata yapıyorum mesela ilk sırada giderken kaç vuruş yapmam gerekiyo mesela 30darbede 30 vuruş gibi alan küçükse nasıl olacak peki yani30*30=9m yapıo bunun bir önemi varmı yani alan kücükse 30*10 yani 3m on vuruş yapabilirmiyim 05375579712

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk 2 sinyal boş ona göre ayarla hareket etme yerinde bekle sonra devam et ayrıca 30cm ayarla bir adım yani filede bulduğun bir şeyin yerini net bilmen açısından bu adımlama önemlidir.

      Sil
  30. sevgili admin bu konuda ayrıntılı bir bilgi verki ben ve benden sonrakilerde bu gibi sorunlar yasıyodur herkezi bu konuda aydınlatmış olursun mesela conrad gpr&lrl modelinde bu model *3ün gecen yılki modeli bununla 10metrekare bir alan cekecegiz 30darbede ilk sıraya kaç vuruş yapacağız şimdiden allah razı olsun yorumunu bekliyorum

    YanıtlaSil
  31. Şimdi abiciğim benim söylediklerimde bir yere kadar. Benim dediğimin aynısını deneyip görmen lazım. Sen bir yere gömülü bi malzeme elbet vardır orda bir dene bence çünki cihaz rover c2 değil . Ama ben küçük alanı 1 metre kare mesela , 4 yada 5 vuruşla bitiriyorum .Ama ben aşağıda ne olduğunu biliyorum ekranda ne görmem gerektiğini biliyorum . Kısacası sen önce bi dene en küçük alanda şekli alabiliyormusun ?

    YanıtlaSil
  32. Telefon numaranızı neden yazıyorsunuz ki abi . Puştun teki telefon numaranızı arasın pkk ya yardım yapmışsınız ben emniyet müdürlüğünden murat komiser, bilmem ne savcısı memet ..telefon dinlemesine takıldınız define işi yapıyorsunuz desin , felan diye hikaye okuyarak sizi dolandırsın diyemi telefon numaralarınızı yayınlıyorsunuz anlayamadım . Lütfen dikkat edin .

    YanıtlaSil
  33. conrad hakkındada yorum vardı o yüzden yorum yapanbirisi onu kullanır die düşündüm tamam sağol kardeşim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. conradda aynı program aynı cihazlarda aynı değişen birşey yok.v3d programının benzeri yapılmış testler falan aynı.kolay gelsin

      Sil
  34. İki gün önce conrad gpr geçti elime senin yorumun üzerine incelemek iyi geldi valla :))Arkadaşların cihazların da sorun varmış bi bakarmısın dediler baktık , Visualizer 3d ve rover c2 ikilisinden farkı yok bence . İki cihaz da aynı görüntüyü verdi. denemeyi de 3 metre x 1 metre ve 3 metre x 3 metre olarak yaptım . Bi sıkıntı yok ama mümkün olduğu kadar 30 cm den aşağıya düşme . Biz de rover c2 varken bizim modelde 6 adım 8 adım gibi vuruş sayısını kendimiz belirliyorduk. 2009 dan sonraki modellerde 10 adım mecburiyeti var . Ama olsun iki taraftanda biri başladığın yer diğeri bitirdiğin yerden başlayarak iki sefer tarama yapıver . Tek seferde enterpolasyon yap bakalım ne varmış. Bi görüntüde ekranın üstünde yer alan şekil diğer görüntüde de altında yer alması lazım . Birde görüntüden emin olabilmen için mutlaka bir sefer kayan sinyalleri düzelte bas. Bakalım görüntüde çok bi değişme olmuyorsa taramayı sağlam yaptığın anlamına gelir. Eğerki ana ekranda on numara şekil alıyorsunda tek sefer kayan sinyalleri düzelte basınca ekran tamamen değişiyorsa o zaman yanlış yoldasın demektir. Bu da senin adımları atarken arazi bozuk eğimlidir , toprak geçirgen değildir, manyetik bir alandasın yüksek gerilim hattı gibi hataların sinyali olabilir. Bazıları da dr ki ; aranızda ipnenin teki var, fesat biri var falan filan :))

    YanıtlaSil
  35. S.a. -Bir yorumunuzda obje ister toprakta ister boşlukta olsun resmin köşesinde younluk sinyalı olacak,younluk sinyal yoksa bişey anlam taşımıyor görünen şekiller.Bir objenin(ebatı,büyüklüğü) nekadar olmasi gerekiyor ki younluk sinyalin oluşsun,iki tane bakır dolu tencerede inceleminizde fotolarda da gördümüz gibi 5l.teneke ve diyer objeler var bir arada.Çekim yapılan resimde de direkt iki obje görünüyor tamam, ama younluk sinyali yok admin kardeş...

    YanıtlaSil
  36. Sonunda akıllı , düşünmesini bilebilen bir insan çıktı . Oradakiler toplasan 10 kg bakır tencere,diğeri yağ tenekesi ve benim hala görüntüsünü alamadığım 3,5 metre derinlikteki demir parçaları. O görüntüye bakın ve yazdıklarımı düşünün. O bu işin % 100 ü gözüyle baktığı görüntü sadece bu aletin toprakta olan metal gibi nesneleri bulduğu bir görüntüdür. ALTIN olduğunda iş değişir. Altının sinyalini ekrana sığdıramaz alet :)) Ondan dolayı bu kendi gömdüğümüz malzemelerde o şekilde tabana değen sinyal fazlalığı yok . Altın olsaydı ki altın dünyadaki en sert yoğunluğu en yüksek elementlerden birisidir. Kesinlikle Metal değildir . Bu aletse ikinci dünya savaşında düşen bomba ve şarapnel parçalarını bulmak amacıyla yapılmıştır. Almanya da bina yapacakları zaman bu tür aletlerle kazılacak alan taranır yabancı sicim varsa bomba şüphesi ile kazılır o alan ve malzeme çıkartılır. o araziye inşaat yapılır. Altın olduğunda iş değişir diyorum size, alet o sinyali sokacak yer bulamaz ve ekrandan dışarıya taşırır diyorum , laflarıma kulak verin lütfen ! Sana da teşekkürler abiciğim ilk defa olayı gerçekten anlayan birisi çıktı aramızda , inşallah devamıda gelir . İyi çalışmalar .

    YanıtlaSil
  37. S.a. -Teşekür ederim cevabladığınız için,bu siteye girenler, admin kardeşimizin bize anlatmaya çalıştıklarını iyice anlamaya gayret göstersin.Ve en önemlisi elindeki GPR marka cihazını deney yaparak anlamaya çalışsın.Herkese bol şanslar dilerim..

    YanıtlaSil
  38. arkadaşlar I-160 daha fazla derine sinyal gönderen bir cihazdır verileri daha net alırsınız.ayrııza livecan ve horizantal görüntü cekileciliyor canlı cekim dediğimiz.profosyonel bir cihazdır net görüntü alır.analizler aynı şekilde yapılır.ayrıca future 2003-4 programını ben cok denedim sağlıklı değil arkadaşlar yanılırsınız.

    YanıtlaSil
  39. Vallahi abiciğim benim elime dahaca i-160 geçmedi , bir kaç senedir bu işlerle uğraşmıyorum ben yoksa onu da öğrenmeye çalışırdım. Sizin bildikleriniz deneme yaptığınız alan ve nesne varsa görüntülü olarak anlatır ve sitede yayınlarız tabi ki siz isterseniz. Zaten farkındaysanız define olayı ile ilgili değil de visualizer 3d programının kullanımı hakkında konuşuyorum ben. Çünki sadece program ile ilgileniyorum diğer işleri bırakalı çok zaman oldu .

    YanıtlaSil
  40. arkadaşlar boşluklara dikkat ediyoruz çekimlerde boşluksuz gömü olmaz.birde tabana vuran eğriler olmalı biz buna sinyalin bir şeye çarpıp kırılması diyoruz.ayrıca en önemli nokta yansımalardır burda yorum yazan arkadaşların kaç tanesi yansıma olayını biliyor?eğitim isteyen arkadaşlara bilgi verilir.bilgi paylaşınca güzeldir.

    YanıtlaSil
  41. OKM FUTURE I-160 ile çekilmiş farklı bir görüntü daha paylaşayım sizinle ;) 3D ve 4D görüntüleri

    http://img486.yukle.tc/image.php?id=4927gxq6p.jpg#

    http://img487.yukle.tc/image.php?id=1057gxqg7.jpg#

    YanıtlaSil
  42. Abiciği ben bu görüntülerden pek bişey anlamıyorum . Visualizer 3d yada conrad gpr 3d gibi bir şey değil bunlar. deprem fay hattı gibi geliyor :)) Özür . elimize geçince deneyip öğrenince ancak o zaman yorum yapabilirim. İlginize Tşk .

    YanıtlaSil
  43. Engin bey hemen yukarda yorum yapmışsınız ı-160 alakalı olarak bende sizlere faydalı olur dıyerekten cekımlerı yolladım. arkadaşınız eyup beylede tanışma şansım oldu forumlarınıza ı-160 olarak yenı bır bölüm acın ben sıze gereklı destegı verecegım kullanımı ve çözümlenmesı hakkında turkıyede suaan ı-160 çözümlemeyı bılen ıkı elın parmakları sayısı kadardır.sız yolladıgım resımlerı yayınlarsanız dıger arkadaslarda görur ve yorumlarını yaparlar bu göruntuler çok nadır rastlanacak türden cekımlerdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mahsuru yoksa sizinle görüşmek isterim v_yurt@hotmail.com

      Sil
  44. eyüp bey dostumuzdur. isterseniz görüşün bi , mail adresinizi kayıt edelim sitede yazar olarak paylaşımda bulunabilirsiniz. Hiç dert değil . Asl-ıl olan insanlara yardımcı olabilmektir. Teşekkürler !

    YanıtlaSil
  45. ı-160 kullanımı profosyonel işidir.yeni cihazları ögrenen arkadaşlar için karışık gelebilir.çok daha net görüntüler ve detaylı çekim yapar programla ilgili sorulanıza cvp verebilirim bilgi paylaşınca güzeldir.

    YanıtlaSil
  46. Emir Şenyurt doğru söylüyor I-160 profesyonellik ister. Mesela ben o görüntülerden tam olarak anlamıyorum. Rover c2 yada exp 3000 4000 ile aşağıda tüneli içinde olanı net bir şekilde söyleyebiliyorken ı-160 la işi beceremiyorum . Ben o cihazda iyiyim çünkü . İşin sırrıda burada çok uğraşmak ustalaşmak lazım kullandığınız cihazla çok . Ustalık bedavaya olmuyor :)

    YanıtlaSil
  47. geomekatron nasıl bir makinadır bizi bu konuda aydınlatırmısınız

    YanıtlaSil
  48. arkadaşlar visualizer 3d program lazım yardımcı olabilirseniz sevinirim lütfeen

    YanıtlaSil
  49. visualizer 3d lazım arkadaşlar lütfen yardım edin hiç biryerde bulamadım nasıl bulabilirim

    YanıtlaSil
  50. Arkadaşlar bu tencere ve diğerlerini gömüp sakladıktan sonra yaklaşık 4 sene geçti . O noktaya götürüp Rover c, rover c2, okm 3000, okm 4000, conrad gpr ile tarayan arkadaşlar oldu . Pek çoğu çayımızı içti gitti :(( Aralarında aşağıdaki nesneyi görebilen sadece iki kişi çıktı. Onlar da emin olabilecek bir görüntü almadılar. Şimdi ben bu taramayı 2009 model kare kasa rover c2 ve küçük probu ile taramıştım kırmızı görüntü almıştım. 2011 model kuğu boyunlu rover c2 ve süper sensör ile tarayınca ise yuvarlak mavilik ve içinde daha koyu bir mavilik almıştım. 4 senedir bunun üzerine denemeler yaptım. Acaba diyorum küçük prob metal aramalarında , büyük sensör ise boşlukta mı kullanılıyor ??? Ben yıllardır hep bu şekilde boşluk için süper sensör kullandım. Bi deneyin bakalım toprakta olan metali bir küçük prob la bir de büyük sonda ile tarayın bakalım arada ki farkı anlayabilecekmisiniz:)

    YanıtlaSil
  51. Engin amca bu tip cihazlarda kullanılan sensörler fluxgate tipi manyetik değişimleri inceleyen sensörlerdir.Çoklu sensör uygulamalarında sensörler arasına çeşitli diferansiyel devreler kurularak bir farksallık oluşturulmakta.Bu sayede tek sensörden çok daha verimli bir sonda tasarlanmış oluyor.Elimizde kullandığımız sondalar ister tek sensörlü ister çoklu sensörlerden oluşsun farketmez her ikiside aynı işi yapar.Tek fark verimlilikleri
    Bu tip sensörlerle ferromanyetik(demir ve türevleri) vede yapılar etüt edilebilir.Bu çihazlarda kullanılan sensörlerin çalışma gerilimleri +5V dur.Çıkış gerilim değeri 3,30V seviyesinden +5V'ta vede 3,30V seviyesinden 0 volta kadar inmektedir.Şu bilinmelidir bir alan içerisinde bir manyetik alan var ise (bu ister yapı duvarı olsun ister ferromanyetik metal olsun) bu alanda iki kutup vardır N ve S .Tek kutuplu bir manyetik alan olmaz.
    Aşağıda duran metal/yapı duruş şekline göre çekirdeğin tesiriyle üzerinde bir manyetik alan barındırmaya başlar.Bu manyetik yoğunluk zamanla artar ve bulunduğu bölgeden yukarı doğru bir eğilim gösterir.Biz arazide dolaşırken sensör/sondamız herhangi bir değişim aralığından bir örnekleme aldığında bu örnekleme alınan alandan sensör çıkışı +5V geğerine doğru çıkma eğilimi gösterdiğinde biz bunu ekranda sizin tabirinizle sarı/turuncu/kırmızı renklerde ekranda görüyoruz. Eğer sensör/sonda 0 volt seviyesine inmeye çalışıyorsa biz bunu mavi ve tonlarında ekranda görüyoruz.Şu son cümlelerim işin bilimselliğiyle açıklanmasından ziya sizlerin daha iyi anlayabilmeniz adına bu tip cümleler kuruldu.Eğer elinizdeki sensör/sonda bu alanda manyetik değişim aralığı sensör üzerinde 100mv sınırını aşarsa bu ister yapıya ait isterse metal bir nesneye ait bir örnekleme olsun bu örnekleme taban çizgisi diye ifade ettiğimiz alana ulaşır.

    YanıtlaSil
  52. Konuyu toparlayacak olursaz,arazide farklı noktalardan farklı örneklemeler alıyorsunuz.Sensörünüz üretici tarafından belirlenen çıkış gerilim değeri 3,30V çivarı.Cihazınızı açtınız ve arazide örneklemeler almaya başladınız sensörünüz öyle bir alana geldiki sensörün çıkış gerilim değeri 3,30v seviyesinden 3,40V seviyesine yükseldi ve o alan geçildikten sonra sensör doğru tutmanıza bağlı olarak yeniden 3,30V seviyesine düşer.Burada sensörünüzün 3,30V ile 3,40V arasındaki 100mV luk değişim ekrana bir metal örneklemesi olarak düşecekdir.Bu 100mV luk değişim aralığı örneklemenin o alanda taban çizgisi olarak ifade ettiğimiz alana kadar inmesine neden olur.Merak edilen olursa çok daha derinlemesine konuya değinirim.Hülasa şudur kullanılan sensör/sonda tipinin değişmesi ekrana düşecek olan metal/yapı örneklemesinde değişime neden olmaz(tabiki aynı nokta üzerinden geçilmesi kaydıyla)

    YanıtlaSil
  53. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  54. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil