8 Ekim 2015 Perşembe

Mahsen vede açık dehliz datalarımız





26 yorum:

  1. Çok net ve güzel bir çekim olmuş . Cihaz Rover-C mi ? Yoksa Eyüp beyin revize etttiği cihaz ve sensörle mi çekilmiş

    YanıtlaSil
  2. Very informative and well written post! Quite interesting and nice topic chosen for the post.

    3d animation process

    YanıtlaSil
  3. Guzel sonuclar baska sonuclarda gorebilirmiyiz

    YanıtlaSil
  4. Hangi cihazla cekim yaptiniz ögrenebilirmiyiz

    YanıtlaSil
  5. Hangi cihazla cekim yaptiniz onu öğrenebilirmiyiz

    YanıtlaSil
  6. Ustat bende bir proton falcom var. Calisma sekli rover c2 ye cok yakin.makinanin karti bana sorarsan iyi tek sorun super sensorde. Iki sefer sensor yaptirdim assuva teknige bes para etmez.ne yapabiliriz bunu yardimci olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  7. Ve size nasil ulasabilirim

    YanıtlaSil
  8. İletişim bilgilerime şu adresten ulaşabilsiniz
    www.eseraygrup.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  9. amacınız bu cihazları satıp para kazanmak mı yoksa insanlara yardım etmek mi ? bunu öğrenelim bende bir rover uc kullanıcısıyım. iletişim bilgileriniz geçersiz

    YanıtlaSil
  10. rover uc kullanıcısıyım ve iletişim bilgileriniz geçersiz. iletişime geçmek isterim

    YanıtlaSil
  11. Neden bu formda cevap verilmiyor hangi cihazla cekildigine

    YanıtlaSil
  12. Evet eyüp bey bu görüntüyü hangi cihazla çektiniz ? Sensör yada program olarak farklı bir şey kullandınız mı ? Cevap bekleyen arkadaşlar var :)

    YanıtlaSil
  13. Engin amca bu datalar üzerinde senelerimi verip ortaya çıkardığım multi sondalar sayesinde alındı.Paylaşımını yaptığım bir çok data aslı itibariyle sonda tasarımı yaptığım arkadaşlar tarafından farklı illerde alınmıştır.
    Kullanılan cihaz hangi cihaz olursa olsun örneklemeleri alan sonda verimsizce burada cihazda kullanılan mikro işlemcinin kaç bit olduğunun neyle yazıldığının hiç bir anlamı yok.

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. leonidas amacınız cihazları satıp para kazanmak'mı yoksa insanlara yardım etmek'mi yazmışsın.Bu işler bu aşamaya gelene kadar bana yardım edenini görmedim.Amaç para kazanmaksa oluşturduğum sondaları bir cihaz fiyatına satardım.Nette okm süper sensörlerin hangi fiyata satıldığını bir inceleyin isterseniz.Okm'ye ait incelemediğim neredeyse ne bir cihaz nede bir sensör kaldı.Önünü görmekten uzak tasarımlar.Bu hazine sevdası para güç istiyor.Bugüne kadar karşıma çıkıp arkadaş bana öyle bir cihaz tasarlaki aynı anda 1m gerekiyorsa 2m genişliğinde bir alandan bir örnekleme alayım ve bu cihaz yüksek verimli bir cihaz olsun.
    Bu gün tek bir sensör üreticisi tarafından 79 avroyada 330 avroyada 4500 siterlinede satılıyor.Bir sonda tasarımında minimum 4 sensör maksimum 32 sensör kullanmam gereken durumlar oluyor.Burada bir teknolojinin fiyatını belirleyen o teknolojide kullanılan malzeme fiyatımı hiç sanmıyorum.Ürünün fiyatını o tasarımı gerçekleştiren kişi belirler.Ürüne talip olanda olur olmayanda kimsenin peşinde koştuğumuz yok

    http://detectorpoint.com/product/super-sensor/?lang=en

    http://www.kellycodetectors.com/catalog/okm

    YanıtlaSil
  16. Bir iki tane biliçsizce cihaz kullanıp ," Türkiye' de kullanmadığım cihaz kalmadı " diyen ve de hiçbir şey bilmeyen insanlara benzetilmek istemem. Yeterince uzun mesafe alan tarayıcı (LDL) , toprak alltı görüntüleme radarı(GPR) , ve metal dedektörü kullandım. Yukarıdaki görüntüleri verebilecek cihaz ; bırak Türkiye'de bir kaç ülke hariç dünyada bile yok. Görüntülerde kullanılan program 3d visualizer okm nin programı , dünyaca ünlü, ground penetrating radar üzerine büyük isim yapmış okm nin cihazlarını kötülüyorsunuz .
    Merak ediyorum bu insanları neye yönlendirmek istiyorsunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leonidas , biz aslında okm nin cihazlarını kötülemiyoruz ... Biz bu kadar insan para verip alıyor fakat cihazı aldığında hiç bir şey bilmiyor ve satıcı tarafından yeterince bilgilendirilmiyor diyoruz :) Cihazı satın alan kişi kendi çabasıyla öğrenmek zorunda olduğu için bu konuları konuşuyoruz. Elbette ki satan kişinin işi öğretmek değil ve bu cihazlar toprak katmanı içinde ki metalleri veya boşlukları görüntüleyen bir cihaz ama aranan şey gömü olduğunda ne kadar görüyor ? Onu tam olarak bilmiyoruz . Benim gömdüğüm bakır tencere yazımı bi inceleyin bakın, o tencereler hala duruyor ve inanın ki neredeyse 10 - 12 kişi geldi o 5 mt lik o ekranda gördüğünüz yamacı taradı ve benim aldığım görüntüyü alamadı . Küçük prob ile tarayınca metalleri daha iyi görebiliyorum büyük sonda ile boşlukların daha iyi görüntülendiğine şahit oldum ve sitede anlattım , bir kişi bile çıkıp dediğin doğru arkadaş bende denedim aynı sonuca vardım demedi yada hadi lan oradan ben taradım aynı sonuçları aldım da demedi . Yani bu yazdıklarımız gerçekten de o kadar para harcayıp cihaz sahibi olan arkadaşların neredeyse iç birinin umurunda değil. Millet olarak uyuyoruzzzzzzz :)))

      Sil
    2. Leonidas , biz aslında okm nin cihazlarını kötülemiyoruz ... Biz bu kadar insan para verip alıyor fakat cihazı aldığında hiç bir şey bilmiyor ve satıcı tarafından yeterince bilgilendirilmiyor diyoruz :) Cihazı satın alan kişi kendi çabasıyla öğrenmek zorunda olduğu için bu konuları konuşuyoruz. Elbette ki satan kişinin işi öğretmek değil ve bu cihazlar toprak katmanı içinde ki metalleri veya boşlukları görüntüleyen bir cihaz ama aranan şey gömü olduğunda ne kadar görüyor ? Onu tam olarak bilmiyoruz . Benim gömdüğüm bakır tencere yazımı bi inceleyin bakın, o tencereler hala duruyor ve inanın ki neredeyse 10 - 12 kişi geldi o 5 mt lik o ekranda gördüğünüz yamacı taradı ve benim aldığım görüntüyü alamadı . Küçük prob ile tarayınca metalleri daha iyi görebiliyorum büyük sonda ile boşlukların daha iyi görüntülendiğine şahit oldum ve sitede anlattım , bir kişi bile çıkıp dediğin doğru arkadaş bende denedim aynı sonuca vardım demedi yada hadi lan oradan ben taradım aynı sonuçları aldım da demedi . Yani bu yazdıklarımız gerçekten de o kadar para harcayıp cihaz sahibi olan arkadaşların neredeyse iç birinin umurunda değil. Millet olarak uyuyoruzzzzzzz :)))

      Sil
  17. Visualizer 3d programı aslı itibariyle okm'meye ait değildir.Bir başkası tarafından yazılmıştır.Dünyacada ortak kullanılan 3d programlardan bir tanesidir.
    Burada mesele o cihazı yükselt bu cihazı düşür meselesi değil.O dünyaca ünlü dediğin üretici bir yahudi firmasıdır.Hiç bir ürününüde bünyesinde tasarlamıyor.Tedarikcilerine kullanacağı donanımdaki ekipmanları ürettirip sadede cihazlara data ve yazılımını gömen bir firmadır.
    Buradada şunu şunu yapın verimliliğini görün diyip iş bilmeyen bu işlerin ticaretini yapanlarada iş öğretmek istemiyorum.Fakat bilinmesini isterimki bazı eklenti değişimlerle bu tip cihazların verimliliğini üst düzeye çekebiliriz
    Diğer bir konu insanları nereye yönlendirmeye çalışıyorsunuz sorunuza cevaben ; el cevap; bügüne değin bizzati bire bir full cihaz satışı yaptığım bir insan yok.İnsanların buna talebide yok.Varsın olmasın elbet birileri gün gelir kapımızı çalar.Şununda bilinmesini gerçekten isterim,alanında aynı mantıkla çalışan şuan gerek iç gerekse uluslar arası arena verimliliği bu seviyede olan bir cihaz görmedim.Aslında çok daha ciddi arge çalışmaları yapmak isterim.Toprak altında olan yapısal değişimlerdeki anomali değişimlerin nasıl oluştuğuna ve biz bunu yukarıdan nasıl okumamız gerektiği konusuna vakıf bir insanım.İlerisi için çok daha ciddi ve verimli arge çalışmaları yapabilmek için parasal güç lazım.Şunuda bilmek lazım kimse uzun yıllar sonucu elde ettiği şeyleri lap diye bir çırpıda paylaşmak istemez.Sonuçta yıllarca arge çalışmaları yaptım çok ciddi bir zaman emek para harcanmış biri olarak mutlaka bunun bir karşılığının olması gerektiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  18. Sayın Eşeray, öncelikle bir markayı öven, öne çıkaran yada kötüleyen yazı ve forumlardan mümkün olduğunca uzak kalmayı tercih ederim. Mevzu bahis firmanın üretim merkezinde dahi bizzat bulundum.Hemen hemen tüm ürünlerini inceleme fırsatı yakaladım.Bir modelini de halen kullanmaktayım.Kötü cihaz yoktur kullanımı bilinmeyen cihaz vardır .Çektirdiğimiz bir rontgen filmini neden doktara gösteririz ? Çünkü o bilgi sahibidir yorumunu ve teşhisi yalnızca o koyabilir. Bu siteyle tanışmamda bu yüzden oldu.Yalnızca bilgi sahibi olmak. Yalnız sondanın üzerine bağladığınız mıknatıs ve dijital ölçü aleti ile ne ölçmeye çalıştığınızı kavrayamadım.Dijital avometre ile Akım, gerilim ve direnç değerleri ölçülür. GPR ölçüm düzeneği ise; verici anten yeraltına yüksek frekansta (genelde polarize olmuş) kısa sinyal halinde radyo dalgaları gönderir.???

    YanıtlaSil
  19. leonidas kısa bir süredir rover uc kullanıyorum.sanırım epeyce bir yardıma ihtiyacım var:)). cihaz hakkında tavsiye ve yardımlarınız olursa çok sevinirim.şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Leonidas seninle uzlaşamayacaz biz.Bugüne değin bana kulak verenini göremedim daha.Ben dahil herkes çok biliyor burnumuzdan kıl aldırmıyoruz,insanımız ne kadar yanlış varsa bu yanlışları kendine doğru kabul ettirmiş bir şekilde iş yapmaya çalışıyor.
    Okm cihazları GPR cihazlar değillerdir.Gradiometer sınıfına girebilecek türdende cihazlarda değillerdir.Bu cihazlar birer Magnetometer cihazlardır. Magnetometer cihazlar ne iş yapar araştıralım lütfen.Bu tip cihazlarda kullanılan sensörler tek eksenli ve çift eksenli sensörlerdir.Bu sensörler “analog” çıkış verirler bu analog çıkış bir mikroişlemci tarafından işlenir.
    Bir konu yanlış anlaşılmış sanırım.Ben hangi cümlemde sensöre mıknatıs bağlamaktan bahsettim.Sadece kullanılan sensörün verimini anlaşılması adına yapılacak bir işlemden bahsetmişimdir.Multimetreyle ne ölçümlemek istenirse o ölçümlenebilir.Multimetreyle frekans ölçebilirsiniz.Fakat frekansın dalga boyunu göremezsiniz.Kullanılan yada kullanılacak frekansın dalga boyunu osilaskopla görebiliriz.Fakat bizim bunlara fazlaca ihtiyacımız yok

    YanıtlaSil
  21. Merhaba
    Bi arkadaşımda OKM Future 2003 4 var.
    Beraber çekimlere gittik. Biz yerinaltını biliyorduk.
    OKM ile görelim dedik.
    Sonuçlar gayet iyi 3d visilizor ile.
    Biz merdivenleri bile gördük.
    Sadece metrede yanıldı. 2.96cm verdi, 6.15cm de çıktı.
    Okm ye kimse b.k atmasın.
    En önemli şey kullanmasını çok iyi bilmek.
    Kullanana başarıalr dilerim. Çok tecrübe etmek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım denemeden bir şeyi öğrenmek imkansız. Pek çok açık tünel vb yerleri taradik , derinlikte 20 30 cm gibi yanılma payı ile çoğu yerde doğru derinliği aldım. Toprak yapısını bilmek seçebilmek çok zor mesela yigma bir toprakta derinliği ben kil değil naturel seçerim,naturel de size çok daha derin gösteriyor gibi gelebilir ama inanın ki sonuç çoğunlukla doğru çıkacaktır. http://roverc2.blogspot.com.tr/2015/07/visualizer-3d-cakl-dolu-odack-incelemesi.html?m=1 bu sayfada anlatmıştım ve bunun gibi belki yüzlerce yer taradim, hemen herkesin kendi gomdugu şeyler var pek çoğunun arazisinde açılmış yada çökmüş tünel ve mahzen gibi yapılar var . Ne kadar çok kullanırsanız o kadar iyi çözersiniz bu cihazı. Derinlik almaz diyorsunuz ama ben belki yüz kere ispatladım doğru derinliği alabileceğimi :)

      Sil
  22. Bu alandan bir paylaşırmısın datayı.Bizde görelim merdiven visualizer 3d ordamında nasıl gözüküyor.Şu yazından bu cihazlardan pek anlamadığını anlamakta pek zor değil.Ne derinliği veriyormuş bu cihazlar bir bilmeyen olarak bana bi izah edinde öğreneyim.Elindeki cihaz gradiometer bir cihaz değil.Manyotometer bir cihaz ile çalışıyorsunuz.Buda şu demek derinlik veremezsiniz.
    Visualizer 3d ara yüzeyinde derinliği gösteren bir menü var.Var olmasınada safsatadan ibaret.Merak etme aynı programı bende kullanıyorum.
    Herkes olmuş uzman, önündeki cihaz nedir, ne derinliğe iner ne iş yapar bilmezsin birde bildiğini iddia edersin.
    Çok tecrübe etmek lazım gibide bir yazı yazmışsın,,,Elindeki cihaz önünü görmüyorki ne tecrübesinden bahsediyorsun.
    Eğer önüme benden daha iyi datalar koyarsanız ha bak bu cihazı adam etmiş der kenara çekilir sanada eyvallah derim.Bu blogta vede kendi bloğumda bu cihazlara yönelik tecrübelerimin %10'nu bile paylaşmış değilim.Niye bir bilgi paylaşayımki , iki gün sonra herkes karşımda hoca kesiliyor.
    Bu işlerde analitik düşünüp iş yapmaya çalışan insan karşısındaki insana bi sorar arkadaş bu işin özeti nedir.Elimizdeki teknoloji bu olayın neresinde.Biz ne yapmaya çalışıyoruz.Ama ne hikmetse herkesin elindeki cihaz mükemel ,metrelerce aşağıya iniyor ekrana düşen görüntüyüde mükemmel yorumluyorsunuz.
    Şu bloğumuda gezmenizi öneririm
    http://eseraygrup.blogspot.com.tr/search/label/fizibiliteler

    YanıtlaSil
  23. Kırk yilda bir arge çalışması yapan çıkar! Onuda kotuleriz! Eleştirenin maksadı ortada, cihazlarını satan adı galiba! Anıl eserayın çalışmalarını takdir ediyorum.

    YanıtlaSil