28 Aralık 2013 Cumartesi

Sanduka içerisindeki hazine


Engin Amca daha iyi açıklamak için konuya el atıyor :))

""" Sandukaymış hazineymiş YALAN :)) Biz eski defineciyiz iki üç senedir uğraşmıyor olsakta bir sandık içinde ne kadar altın olacağını biliriz :) 300 - 400 kilo civarı ... Şimdi bu okm elemanlarının 300 kilo altını var ve o altını toprağa gömüp deneme yaptılar diyelim ? Sizce inandırıcımı bence hiç değil . Bir de bu adamların rover c2 gibi aletleri altın değil boşluk ve metal obje bulmak için yaptığı düşünülürse imkanı yok derim ben :) 


Gömülü olan altın olduğunda iş değişir " mutlaka tabana değen sinyal olacak" diyorum ya ben o ekranın ortasında görünen malzeme sinyali değil iyi anlayın şunu .  dediğim malzemenin görüntüsünü visualizer 3d ekrana alır ama altının verdiği sinyal malzemenin altında olmaz ! Gömülü kazan örneğinde olduğu gibi ortada net bir şekil ve sap tarafta uzayan tabana değen kırmızı bir sinyal olur ... Şekli iyi inceleyin bu şekilde malzemenin altında tabana değen sinyal var mı ? Ekranın sağında var !


 Bakır tencereler gömdüm o fotoğraflarda bakır tencerenin sinyali tabana kadar değiyor ama direk malzemenin altından beri tabana değiyor. Altın olsaydı bu görüntü ortada aldığımız görüntüden hariç ekranın köşesinde visualizer 3d programının salaklaşmasından sinyalin yoğunluğundan kaynaklanan "Sinyali dışarıya atma" durumu olacak ki oda yoğun bir şekilde ekranın sağında sinyal olacak ve malzemeden bağımsız olacak , boşluklarda da aynı durum söz konusudur. 


Üstteki tabana değen sinyal çok kuvvetli kesinlikle metal diyoruz ama altın olayı bambaşka . 

Ben siteyi kurdum resimleri paylaştım bu aleti yanlış kullanıyoruz dedim ama nasıl bu kadar kesin konuşabiliyordum ? Çünki taradığım yerlerde "hangi derinlikte , kaç kilo, kimin parası , nasıl bir kap içinde olduğu, altın olup olmadığı , hangi kuyudan hangi yöne kaç adım mesafede olması gerektiği , gömü hazırlanırken hangi tür toprakla örtüldüğü , üzerine taş vb. bişeyin konulup konulmadığı , kısaca her türlü bilgiye sahip olduğum yerlerin taranmış kesin bilgisi vardı elimde. "Bilgi ile verilmiş yerlerdi bu görüntüler "  Ayrıca verilen noktada geröekten altın olup olmadığını anlayabilmem için elimde şakülüm vardı . Çoğu yerde bu noktaları verilen yerde değil de şakülümün gösterdiğ yerlerde tespit ettim. Siz dediklerime güvenin ama elinizde bilgi yoksa ve tam nokta koyabilmek için ikinci bir aletiniz yoksa bu işleri bırakın derim ben . Mezarcılık yapın masrafını fazlasıyla çıkar :)

Siteden bir arkadaş bana mail yolladı , dedi ki amca "Ben almanya ya gittim işi öğrendim , sen yanlış biliyorsun insanları kandırıyorsun" . Kardeşim ben tecrübelerimi anlattım ve bu tecrübelerimi bir iki yerde değil en az 50 60 tane ayrı yerde kendime ispatladım. Doğrusunu söyle ki bende öğreneyim. Ama ses yok hala :)) Dünyanın hiç bir yerinde ülkemdeki gibi gömü olayı neredeyse yok gibi bu makineler gömü değil topraktaki altın mineralini ve mahzen odalarını bulmak için yapıldı , Almanyada bu aleti su borularını bulmakta kullanıyorlar , ikinci dünya savaşından kalan kalıntı ve bombaları bulmakta kullanıyorlar ... Üzeri toprakla örtülmüş her şeyi bulur bu cihazlar ama geçmişte ülkemizde yaşayan insanların paralarını bulamaz, Üzerinde boşluk olan hiç bir şeyi bulamaz , derinliği fala değilse bir dedektör daha çok işinize yarayacaktır. Bu alet mezar bulur, boşluk bulur, toprakta olan üzerinde boşluk olmayan her türlü metali bulur ama boşluk olduğu anda iş değişir. Ben size onu anlatıyorum 4 senedir ! Size boşluk içindeki para nasıl sinyal verir ? size kendisini nasıl gösterir. Belki de 50 tane yerde parayı noktaladınız ama içi boş mavilik gördünüz diye burada para felan yok dediniz , ekranda gördüğünüz kırmızılığa aldandınız bedavaya iş yaptınız ? Yazık emeğinize , ortada maviliği görün bir enterpolasyon yapın bir kaç kez f7 ye basın çok değil ama, bakın köşelerde ekran önce yeşilken birden tabana kadar kıpkırmızı bir hal alıyor mu ? Gördüğünüz enterpolasonla kaybolmayan boşluk ta var , bu boşluğun büyüklüğüne bağlı olarak " altından farklı olarak" mavilik içinden tabana değen sinyal olacak ... Alttaki örnekle açıklayalım !


Kuyu içinden tünel ve küçük odacık mavilik tabana kadar değiyor , aynı tencere olayı gibi çünkü üzerinde onu örtecek bişey yok , ama altında olay farklı altın üzerinde boşluk varsa o zaman ortada mavilik verecek ve altın sinyalini mavi ve kırmızı rengi program üst üste koyamayacağı için kenarlara atacak. Sizde o boşlukta para olduğunu anlayacaksınız . Bu konu bundan daha iyi bir şekilde anlatılamazdı :)) Hala aletinizin sizi götürdüğü yerde kare şeklinde bir mavilik görüpte " burada bişey yok " diyorsanız hiç kimse kusura bakmasın ama ; atın elinizden o aleti gidin başka işlerle oyalanın :)) 

Şu anda elimde visualizer 3d kurulu bir bilgisayarım yok , daha doğrusu benim hiç bir zaman  rover c2 m olmadı :)) Kullandığım cihaz bir arkadaşımındı .. Yediğimiz yamuklar anlatmakla bitmez ... Yolladığınız görüntülere bakma imkanın yok şu anda kusuruma bakmayın . Sitede ne yapmanız gerektiğini en ince ayrıntısına kadar anlattım anlattıklarımı resimlerle de açıkladım . İşlerimden dolayı ilgilenemiyorum 

18 yorum:

  1. Bu görüntü okm'nin bir müşterisi tarafından alınmış bir görüntüdür.Engin hocam datayla ilgili zaten bir yorum yapmıştı.Bende görüntü üzerinde tesbit ettiğim bir kaç hatayı düzeltip asl olan görüntüyü yayınladım

    YanıtlaSil
  2. Bu resimde tamamen bütün bir kütle görüyorum ben , çil çil altın dolu bir sandık olsa kırmızılığın içinde minik minik kırılmalar olması lazımdı . bu görüntüdeki bence demir örs gibi yekpare tek bir hacme sahip bişey . Çünkü daha öncee bir arkadaş görüntü getirdi bu görüntüde oda varmı yokmu diye sordu ... Ben baktım oda var ama odada kılıca benzer bişey var ama kılıç olması için uzun artı şeklinde olması lazım kılıç değil bu ama demir olduğu kesin bu oda da boru var dedim .. Bi elimi öpmedikleri kaldı :)) Adamlar hilti ile uğraşırken hiltinin ucu boşluğa düşmüş tekrar odayı taramışlar ama hilti ucunu visualizer 3d de görememişler kalkıp yanıma gelmişler . O kadar atıyor tutuyor bakalım hilti ucunu görebilecek mi diye :)) Mavilik içinde uzunca bir karartıydı bu koyu mavi renkte, altın olsaydı kesinlikle ekranın sağında taban yapan eğri olacaktı hiç bir eğri yoktu ... O görüntüyü alamadım alsaydım "mahzendeki hilti ucu" başlıklı bir yazı yazacaktım size ... Her gördüğünüz boşluğu boş demeyin iyi inceleyin !

    YanıtlaSil
  3. Engin bazı yanlışları düzeltme adına kısaca şunları ifade edeyim.Sanduka görüntüsü okm'nin bizzat kendisine ait bir görüntü değil.O malzeme rusyada çıkartılan bir malzeme.
    Bu okm cihazlarında bütün iş sensörlerde bitiyor.Abartmıyorum sensörlerle ilgili binlerce dikkat buyurun binlerce testim var.Kendi arazimde 3 farklı test parkurum var.Bu parkurlarda olan her bir malzeme bir boşluk içerisinde.
    Bilinen büyük ve bazı yanlışları bereber düzeltelim

    1-Okm cihazlarıyla sensörünüz iyiyse boşluk içerisindeki malzemeyi kolaylıkla alırsınız.Bu cihaz bir magnometer bir cihaz.Manyetik alan ister boşlukta ister birebir toprakta olsun malzemeyi grafiksel olarak çizdirebilirsin.
    2-Engin amca günümüzdeki bir çok sensör beş para etmez durumda.Exp 3000/4000/ vede 5000 serisi çihazlarda çalışma herzilerine bağlı olarak ekrana düşen görüntünün çözünürlüğü daha yüksek ,,cihazın derinlere inaması daha zor.Buunun aksine bu cihazların alttında olan cihazlar ise derinlemesine inebilmekle beraber çözünürlükleri neredeyse berbatdır.
    3-İyi bir ayarlamayla yüksek çözünürlüklü vede derinlere inebilen sensörler elde edilebilir.
    4-Çözünrülüğü yüksek olan cihaz ve sensörlerde malzeme yoğunluk sinyali olarak dışarı bir şey savurmaz.Malseme 1 ton olmuş farketmiyor ,,çözünürlük olayını aştıysanız malzeme ekrana olması gereken yerde düşüyor.

    YanıtlaSil
  4. OkM nin cihazlarında bütün olayın sensörde bittiğini bende biliyorum. Ama ben elimizdeki standard sensörlere göre yorumluyorum . Çünkü hemen herkeste aynı cihaz var.

    O rusyada çıkarılan malzemeye gelince benim toprağa gömdüğüm ve taradığım bakır tencere resimlerine göre düşünürsen o görüntü normal toprak içinde olan ve kesinlikle altın sinyali vermeyen bir yapıya sahip. Ben o yüzden inanmıyorum. Bakır tencere ile Büyük kazan görüntüsünü karşılaştır ve farkı söyle ? Birinin fazla gelen sinyali nesnenin hemen altında diğerinin ekranın sağında dışarıya taşmış. Standard bir cihazla bu görüntü alınır. Birde eski yazılarımda sarı simgeli visualizer 3d ile yeni olan yeşil simgeli visualizer 3d nin farklarını anlatmıştım. Sensörün etkisi çok fazla , programın eskisinda görüntüler daha net belirirken yenisinde derinlik ölçümü daha doğru, sinyal kuvveti daha fazla. Ayrıca o deneme yaptığım görüntü bu işin ispatıdır. bir teneke demiştik. İyi incelersen görüntüyü programın bize gösterdiği yerden daha ileride bir mavilik var. İş kırmızılıkta değil mavilikte demiştim. Bu yorumu okuyan arkadaşlar birde o yazımı okusunlar. Demek istediğimi daha iyi anlarlar ! ( Enterpolasyon ve dikkat edilmesi gerekenler başlıklı yazım) ilk üç resim aynıdır ve orada kırmızılık varkan birde mavilik olduğunu görüyoruz. Kısaca bana hala inandırıcı gelmiyor o görüntü :)

    YanıtlaSil
  5. Engin amca şunu bilmeni isterim kullanılan cihazın çözünürlüğü nekadar yüksekse ekrana düşen görüntümüz bir okadar kaliteli oluyor.Çözünürlüğün yüksek olması derinliği aşağı çekerken görüntü kalitemizi yukarıya çekiyor
    Daha önce ifade etmiştim bu tip cihazlar magnometer cihazlardır.Manyetik alan ister boşlukta ister toprak içerisinde olsun ekipmanlarımızın mesafesi yeterli olduğu sürece her ortamdan dinleme yapabiliriz.Oluşan manyetik alanı ne toprak ne taş ne kaya vb şeylerle engelleyebilir.
    Şimdi, iyi hazırlanmış bir sensörle araziye çıkıldığı vakit, tarama yapılan arazide herhangi bir malzeme tesbiti yapıldığında bulunan metal , bir boşluk içerisindeyse malzemeyi mutlaka yapının bir yanına atar.Tutupta malzemeyi dışarı savurmaz.Biz visualizer 3d oramında hatalı sinyal düzenlemesinde ister tesbit çizgisindeki isterse bütün veri hatalarını düzenliyelim ekranda bir değişim olmaması gerekir.Herhangi bir değişiklik söz konusuysa bilinki sensörünüz sıkıntılı
    İnterpolasyon uygulandığındada malzemede yer değiştirmemesi lazım.Denildiği gibi yoğunluğa bağlı olarak interpolasyon uygulamasında program malzemeyi dışarı savuruyorsa alınan görüntü sıkıntılı.Şunu karıştırmama adına söylüyorum ; visualizer 3d ortamında malzemeyi dışarı savurması o görüntünün hatalı olduğu anlamına gelmez burada sıkıntı oluşturan sensördür lütfen bu ince ayrıntıyı gözden kaçırmayalım
    Toprakta bu tip normal sensörlerle derinlere indikce aşağıdaki malzemenin manyetik alanında zayıflama yaşanacaktır.Buda ekranda malzemenin taban çizgisine değmemesine neden olacaktır.Fakat diferansiyel olarak güçlendirilmiş sensörlerde bu proble sadece çözünürlükte problem oluşturacaktır.Malzeme yine taban çizgisine ulaşacaktır .


    YanıtlaSil
  6. S.a. Anıl bey.. iyi bir ayarlamayla yüksek çözünürlüklü ve de derinlere inebilen sensörler elde edilebilir...bu konu üzerinde biraz bilginize ve deneyiminize ihtiyacımız var .Şimdi elimizde OKM nin süper sensörü var diyelim , buna farklı ayar mı yapılması mı gerekiyor bunu anlayamadım ,eğer varsa nasıl yapılır? lütfen aydınlatır mısınız teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşım süper sensör 2 adet flc100 vede 1 adet anolog deviceden oluşuyor.Anolog device üzerinde bazı değişiklikler yaparak verim artırılır.Sensörlerin dizilimleri değişmesi lazım.
    Sonuçları görebilmeniz için test parkurlarınız olması lazım.Bu test parkurlarında olan malzeme mutlaka bir boşlukta olması lazımki sensörün boşluktada inebildiğini görün.
    Sensörlerdede değişime gidilir.İki veya 3 eksenli sensörler kullanılabilir
    Şunu unutmamakta fayda var; elinizdeki cihazlar magnometer cihazlardır.Bu tip cihazlarda dış alıcı anten konumunda olan sensörler en önemli ekipmanlardan bir tanesidir.Cihaz zaten işini yapıyor.Burada problem oluşturan sensördür.

    YanıtlaSil
  8. Selamlar çektiğimiz görüntüleri size nasıl ulaştırabiliriz acaba ?

    YanıtlaSil
  9. ANIL BEY .. SÖYLEDİKLERİNİZE KATILIYORUM.. ENGİN HOCANINDA YAZDIKLARI DOĞRU.
    BİZDE OKM FUTURE İ-160 VAR ÇOK GÜZEL ÇEKİMLERİMİZ BULUNMAKTA.
    SİZDEN BİR ŞEY RİCA EDECEĞİZ, ÖZEL BİR SENSÖR YAPTIRMAK İSTİYORUZ FLC-100 İLE
    BU KONU HAKKINDA SİZDEN BİLGİ ALMAK İSTİYORUZ.. MAİL ADRESİMİZ.. BİZİM İLE İRTİBAT KURARSANIZ ŞİFAEN GÖRÜŞMEK İSTİYORUZ.. İYİ GÜLER

    avrasyagrup@gmail.com

    YanıtlaSil
  10. Hocam benimde Conrad gpr800 İle aldığım görüntü var yardımcı olabilirmisiniz acaba.email adresiniz varsa göndermek istiyorum.tabi mümkünse hocam.

    YanıtlaSil
  11. Avrasya grup,,I-160 üzerinde yatay sondamı kullanıyorsunuz.Eğer öyleyse umarım sensörünüzü kendiniz kurmuşsunuzdur. Ülkemizde el altında yapılan cihazlarada sondalar doğru kurulmuyor.Bu tip cihazların c-control unit kart üzerindeki MCU'nun 8 adet ADC kanalı mevcut.Bazen arkadaşlardan öyle cihazlar geliyoki sensör okm üretimi cihaz milli oluşturma.16 sensörlü bir sondayı 8 adet adc çıkışlı bir cihaza adamlar 8 sensörü pasif duruma alarak bağlamışlar.Kullanıcının nereden haberi olacak kullandığı sondanın yarısı hiç iş yapmıypor.Arazide tarama yaparken oluşacak datayı bir düşünsenize.
    Arkadaşlarla bu ayın 9'undan beri güneşte oluşan ciddi patlamalar bazı şeylerinin akışını nasıl değiştirdiğini size bi anlatabilsem.Bu cihazların neredeyse tümünü elden geçirmiş bir insanım.Bir çoğununda yazılımları elimde mevcut.Normal sensörlerle bu cihazlarla bir iş yapamazsınız.Gezer gezer durursunuz.
    Şimdi şu yazacaklarım noktasında bir çok arkadaşım bana sitem edecektir.Bir tasarımı sunduğunuzda anlayan için işin ortaya çıkartılması iki dakikayı almaz.Fakat çözümü 2 dakikaya sığan sensör tasarımı abartmıyorum binlerce çekimle ortaya çıkıyor.FLC100 lerden oluşan sensör tasarımının sadece 2 li şekilde olan kurulumunu şartlı olarak paylaşımını yaparım.Düzeneği 8 veya 16'ya çıkartmak sizin elinizde.Yatayda flc100'lerden oluşturulan sondayı yükselteç oluşturularak ortaya çıkartım.Şuan flc100 lerden vazgeçtim.Benzer özellikte farklı bir sensör modeli kullanarak ortaya başka bir tasarım çıkartmaya çalışıyorum şu günlerde.Bu flc100'lerle oluşturulan yükselteçli yataydaki sonda işe yaramıyo anlamına gelmez.Burada mesele sınıf atlamak
    Yatayda sadece yükselteçli 2 li sensör paylaşımını kimse yanlış anlamasın bir şey karşılığında paylaşırım.Arkadaşlar Future 2005 cihazının bana yazılımı lazım.Uzun zamandır bu yazılımın peşindeyim.Bu yazılım cihazınızın dışına veya içerisine takılan 24c65 eepromun içerisinde bulunmakta.Bu yazılımı bana sağlayan bir arkadaşla özelde oluşturduğum sensör tasarımını seve seve paylaşırım.Kimse inanmaz etmez ama anam ağladı ben bunu oturtana kadar.

    YanıtlaSil
  12. Anıl kardesim bende olacaktı yazılım future 2005 yanlıs hatırlamıyorsam sana nasıl ulasırım bana bı mail adresi ver gondereyım sana

    YanıtlaSil
  13. slm ben ankaradan murat cep telefonuna proğram atıp sensörle arama oluyomuş fiyat verdiler istde yada başka android telefonlara yazılım atılırmı sensörle eklenirmi bi tane alccamda bana yardımcı olacak arkadaş varmı teli 5 426 01 2584 ankaramurat19681968 @ hotmail. com

    YanıtlaSil
  14. Anil bey bu sensorün fiyati ne kadar Ben gaziantep den servet

    YanıtlaSil
  15. Servet bey diğer iletişim adreslerimden ister mail isterseniz telefonumdan benimle iletişime geçebilirsin.
    www.eseraygrup.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. selam bu site hala faliyette mi

    YanıtlaSil
  17. selam ustalar conrad x3 ultra işe yarar mı lütfen yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil