26 Temmuz 2014 Cumartesi

Bu yazıyı okumadan araziye çıkmayın !

Arkadaşlar; bu gömdüğüm tencereyi görüyorsunuz , ikinci olarak ta bu tenekeyi , cam şişeyi, ve yaklaşık 15 kiloluk pik çelik karışımı metalimizi sakladık. 3 - 4 ay bekledik ve taradık. İkinci görüntüyü aldık. Sonra yaptığım işten emin olduğumda , allta yatanı gözümle gördüğümde  yaptığım her işlemi , 1 - kayan sinyalleri düzelt , 2- tek sefer enterpolasyon yaptık. Ekranda ne olduğunu hepimiz görüyoruz.


        define işaretiDevamı


Altta aradığımız metal olduğu için boşluk olsaydı enterpolasyon hiç yapmayacaktık. Çünki enterpolasyon yapmak sağda solda olan ufak boşlukları tamamen bir araya toplar ve sizi yanıltabilir. Şimdi siz bu kadar anlattıklarıma rağmen her hangi bir yere bu şekilde bir gömü hazırlayıp dediklerimi tek tek uygulayıp bu işin doğruluğunu görmediyseniz ve hala elinizde cihazınız sağda solda geziyorsanız "ziyandasınız demektir" !  Oysa ki ben sizden herhangi bir karşılık beklemeden açık açık , tane tane her şeyi anlattım hiç bir şey esirgemedim. Bu piyasada kendi elleriyle gömdüğü kocaman kazanı bulamayan ve millete ben parayla bakıyorum diye kandıran adamlar gördüm :) Ben ayrıca tarayacğım yere şakül ile bakıyorum.  Şakül altını bulur orası kesin bir şey , ama şakülün bir başka özelliği de kazılmış toprağın üzerine geldiğinizde sola dönmeye başlar işte o noktadan itibaren adam gibi gezersen araziyi şakülün çizdiği alanı rover c2 ile bilgisayarın ekranında görebilirsin ki ben görüyorum. Ayrıca şakülün dönüş çapı bana o alttaki yerin gerçekten odamı yoksa kazılıp kapatılmış bir toprak parçası mı olduğunu veriyor. Şakül çok geniş açı ile sola dönüyorsa bilirim ki aşağıda kesinlikle boşluk var , dar dönüyorsa burada ya kazılarak kapatılmış bir alan yada doldurulmuş bir odacık var anlamına gelir. Geniş dönen yeri üzerinde gezerek noktalarım ve sadece o alanı tararım. Çünki rover c2 gibi aletler tarama alanını geniş tutunca ikinci bir boşluğu , sizin noktaladığınız yer ile birleştirir. O zamanda sıkıntı açar başımıza emin olamayız olaydan. O yüzden ki ben size taradığınız alanı mümkün olduğu kadar dar tarayın diyorum.Benim görüntülerimi incelerseniz 5  6 adım olan bile vardır. Çünki bu elinizdeki cihaz bir şey bulmaz alan tarama , çubuk gibi yardımcı aletlerin sizi götürdüğü noktaya ne var ne yok diye bakmak için yapılmışlardır. Ayrıca çubuk kullanmak ta bir beceri ister, ben şakül ile altın var mı , çubuk ile boşluk var mı diye bakarım. Çubukla aldığım derinliği aynen rover c2 nin ekranında da alırım. Çünki toprak yapısı değişkendir. Normal topraklarda derinliği ölçerken kil olarak bakarım yarım  metre yanılma payım olur. Ama mahzen gibi örtülü yerlerin üzerindeki toprak yapısı farklıdır. Buralar geçirgenliği en sert toprak tipidir. Mahzene bakarken natural toprak yapısı ile derinlik almanız gerekir çoğunluklar. Yani size cihaz 2,80 cm gösterirken gerçekte o derinlik 10,45 cm dir. Al başına belayı işte, Sonra düşün dur , acaba alttamı kaldı ? Onu öğrenebilmen içinde toprağın iyice oturması sıkışması lazım ki rover c2 kazılıp kapatılmış toprağı görüp sinyali kesmesin. Kazılmış alanda sinyali keser daha aşağıya yollamaz bu cihazların en sıkıntılı yönü budur. Pek çok yığma kat kat üst üste farklı toprak katmanı ile kapatılmıştır. Neredeyse bütün cihazlar bu katmanı görünce sinyali keser daha aşağıya sinyal yollamaz. Ama iyi çubuk kullanan adam 2 metre de bir katman var , 4,5 te ikinci katman , 6 metrede taş gibi değişik bir şey var en son 9 metrede odanın tavanı , 10,50 metrede de odanın tabanı var diyebilir. Ama her adama mahsus bir şey değildir bunları söylemek. Ben çubukla odanın tavanını ve tabanını aldığım derinlikler inanın ki visualizer 3d programında da birbirini tutuyor. Biz çok yanılmışız çoğu yere kil toprak olarak bakmakla çubukla ölçüyü aldıktan sonra düşündüm niye böyle ? Cihaz 2,80 gösteriyor ama gerçekte 9 metre ona göre kafayı çalıştırdık ta bulduk. Sırasıyla Depar dan ve size bize bu cihazları satanlardan hiç bir zaman öğrenemeyeceğimiz şeyler bunlar. Çünki o adamlar toprakaki gömülü metali bulacağını söylüyorlar, doğru diyorlar yazının başındaki gibi kendi gömdüğümü buldum ben :) Darısı başınıza !

 Hemen hemen hepinizin yolladığı görüntülerin çoğu boş . Gelen mailleri bir görseniz ne umutlar var adamlarda. Ama ben bir şey göremiyorum diyorum  yada burada sadece yüksek mineral bir kaya var , veya ufak bir boşluk bu kaya altında oluşmuş olabilir diyorum. Bir kaç hafta sonra  o arkadaş mesaj yazıyor cihazımı sattım diyor :) Aynen dediğin çıktı. Sanki yerin altında gözün var gibi cincimisin diye soranlar bile var :)  Bu sayfada yazdıklarımı iyice okuyup uygulayın daha kardeşim ya boşa vaktinizi paranızı harcarsınız, dost sandıklarınızın gerçek yüzlerini görürsünüz ... Allah c.c. işinizi rast getirsin !

5 yorum:

  1. Hocam Selamın Aleyküm bu programı bende yüklemek istiyorum bana öğretirmisiniz

    YanıtlaSil
  2. Hocam bu işi banada öğtetirmisiniz

    YanıtlaSil
  3. marhaba

    Analiz edebilir misin "CSV " File ??

    CSV File Analiz için ben Kullanıyorum "voxler 4 " .

    Ama haritada altın bulamıyorum .

    ks-700 gpr cihaz kullandım , Analiz edebilir misin
      Eğer kayıtlı dosyayı dışa aktarırsam?

    YanıtlaSil
  4. marhaba

    Analiz edebilir misin "CSV " File ??

    CSV File Analiz için ben Kullanıyorum "voxler 4 " .

    Ama haritada altın bulamıyorum .

    ks-700 gpr cihaz kullandım , Analiz edebilir misin
      Eğer kayıtlı dosyayı dışa aktarırsam?

    YanıtlaSil
  5. .v3d uzantılı olması lazım. Programda açabilmek için.cvs Excel uzantısıdır. Pek bilgi sahibi değilim

    YanıtlaSil