31 Mart 2020 Salı

Golden Surfer Deneyimleri

 Herkesin anlayacağı dil ile uydu yazılımı dedikleri golden surfer programıyla rover c2 ile daha önce yaptığımız denemelere devam ediyoruz. Pek çok yeri farklı büyüklükte alanlarda tarayarak tecrübe ettim.  Örneğin 30 x 30 m , 50 x 50 m veya daha büyük alanlarda 1000 x 1000 mt gibi . Kullandığınız koordinat çekim serverına göre yorum yapmak gerektiğini gördüm. Mesela 1 dönüm alan tarayan serverın verilerine göre tararsam bu serverdan çekilen veriler ile  yerin altındaki metali görüyor , yada boşluğu görüyor ama bir tanesine odaklanıyor yanındaki diğer hiç bir şeyi göstermiyordu . Rover c2 ve diğer aletlerle gidip noktayı incelediğimde farklı yapıları görüyordum . Uydu yazılımında ekranda gördüğümü her zaman arazide tespit edemiyordum yada eksik gösteriyordu.

Beyaz olanlar içinde net bir boşluğu olanlardır . Kat kat dışa açılıyor ise yan duvarların sırasının sayısını gösterir.




  Daha sonra başka serverdan veri çekmeye başladım , bu serverdan aldığım koordinatlar ile 1 dönüm alan tararken mükemmel görüntüler yapılar gösteriyordu , ama hikaye idi bu görüntüler. 4 dönüm ve üzeri alan taramalarımda ise çok daha net ve sağlam görünen yapılar yakaladım ama taradığım alan ne kadar büyür ise o kadar daha derine inerek taradığını gördüm.  Google Earth üzerinden kms çekerek türettiğim koordinatlarda ise hem 6 metre hatalı buluyor noktayı hemde yerin altında olan biteni tümüyle göremiyordum . Şu anki sistemden memnunum ne varsa taş dahil olmak üzere görebiliyor ve hata payı sadece 40 cm metali , parayı bulmuyor ki zaten benim parayla işim yok bizim işimiz öğrenmek :))

Bildiğimiz yerleri taramaya devam ettik ve sonuç aşağıdaki resimde net olmasa da görünüyor .Arkadaş dedi ki yok oturduğun yerden yerin altını görüyorsun kimi kandırıyorsun falan filan , benim gibi deliye o lafa söylenir mi bi ton küfür ettim , tıpan yiyor ise bildiğin bir yer söyle tarayalım noktasıyla göstereyim dedik :)) Çocukken buldukları bir tünel varmış yeri bu tarla bak bul dedi . Taradım taş yapı var tünel resmen ve 8 metre ileri doğru gidiyor orada ikinci bir giriş kapak var oradan sola dönüyor. Tüneli bulmam onu şaşırttı ama 8 metre ileride ikinci gir giriş kapak var deyince olay bitti tamam doğru dedi :)) Alttaki resimde kırmızı çizgi ile çizdim . Resme göre beyaz olan yerler taş örgü ve içlerinde boşluk görünmüyor . Boşluk görünen mavi uzun olan ise su kuyusu imiş araziye gidince ne olduğunu gördük. Yaklaşık 6 metre derinliği var.



Gittiğimizde tünel dediği yapıyı da gördük içi toprak dolmuş yaklaşık 80 cm derinliğinde gidiyor çocukken içinde girip saklanırlarmış bunlar . Ben bu araziyi bilgim olmadan tarasaydım kesinlikle o tünel dediğimiz yer de hiç bir şey yok derdim ya bir kaya parçası yada yerin altında kalmış bina kalıntısı duvar var diye yorum yapardım yada başka bir şey bakmaya değmez derdim. 

İki yılı aşkın bir süredir bu yazılımı kullanıyorum , taş yapı , duvar oda gibi yapılarda sorun yok içinde metal var mı derseniz onu her zaman görmüyor , içinde küp gibi bir şey var diyebiliriz ama kesin konuşamam . 
9 x 5 mt oda soldakinin yapısı bozulmuş


Bu iki resim azerbeycan tarafında kapaklı mezarlar 
Bir de örnek resim olarak yerin altına inen merdivenli yapının resimlerini verelim . Taşların alt alta dizilişi ne kadar net belli değil mi :))



 Bu seferlik surfer yazılımı ve gösterdiği görüntüleri yorumlamak üzerine kısmen değindik , kafayı toplayınca programda tespit ettiğimiz noktanın doğruluğunu ve harita üzerinde konumlarken konumu ne kadar az hata ile doğru noktaya koyabileceğinizi anlatacağım . En fazla bir metre hata payı olmalı . 
Bu sistemin tabi ki çok daha iyi daha üstün olan sitemler vardır, bizden kat be kat üstün bilgi sahibi olan insanlar da vardır ama onlar kimseye bildiğini söylemez yardım etmezler . Şimdilik bizim elimizden gelen bu kadar. 

1 yorum: