14 Kasım 2016 Pazartesi

Rover C2 Örnek Çekimler

 Yorumlarda okuduğum kadarıyla herkes cihaza bir çamur atıyor . Kimisi göremez diyor, kimi derinlik almaz , kimisi ise aşağıda noktalanan yerde olanı olduğu yerde değil de 5 mt yada 10 mt ileride gösterir diye söylüyor. Diyeceğimiz şu bu lafların hepsi askıda kalıyor , hiç kimse demiyor ki bu bunun görüntüsü , şu şunun görüntüsü. Rover c2 ve Visualizer 3D ile ilgili asıl olan şey şu ki; tam o tarayacağınız noktayı nasıl noktaladınız ?




Tarama yapmaya hazırsınız ya işte o an gerçekten doğru noktadamısınız ? yada tarayacağınız alanı nasıl belirlediniz ? Aşağıda olan yapının 1 mt önü , 1 mt arkası , 1 mt sağı ve 1 mt solu ??? Yani 2 mt ye 80 cm lik bir yer için 30 metre yeri taradıysanız nasıl doğru görüntü almayı bekliyorsunuz ? Bu cihazların tümü toprak altında gömülü olan taş , kaya , ağaç kökü vb dandik şeyleri görebiliyor . Yaşam yerinde iseniz tabi ki toprak işlenmiş olacak ve dolayısıyla toprak altında kalmış pek çok malzeme olacak ki bunlar cihazlarınızı aldatacak. Rover c2 yada başka herhangi bir görüntüleyici cihaz olsun elinize alıpta toprak altında ne var diye bakabileceğiniz bir cihaz değildir ki bu işi yapıyorsanız . Ama siz bina felan dikeceksiniz altta kayaç var mı diye tabi ki bakabilirsiniz yada toprak altında olan metal parçalarını bulabilirsiniz, mezarlık alana girip alan tarama gibi elinizdeki cihazı kullanabilirsiniz ama unutmayın bu şekilde gömü yerini tam olarak noktalayamazsınız . Mesela 2 mt x 80 cm bir yapı var altta gerçekten var mı bakacağız , 3 mt ye 1,80 mt yeri tararsanız gerçek görüntüyü alırsınız bir yada iki sefer taramayla tam olarak ortalayabilirsiniz . Ama arazide ne aradığını bilmiyorsanız işiniz zor . Toprak yapısını doğru tanımak gerekir mesela taradığınız yerde kil seçminde size derinliği 2 mt vermiş olabilir. Ama o toprağın gerçekten kil olduğuna emin misiniz ? Benim taradığım pek çok yerde ki özellikle yığma toprak yapısında derinliğe bakarken naturel de bakmak 30 - 40 cm hatalı da olsa doğru sonuç veriyor. Daha önceki yazılarımda içi çakıl taşı dolu odacık incelemesi yapmıştık , bu incelemeyi sadece gözümün gördüğü, elimde bir metre ile ölçebileceğim ve derinliği doğru bulabilecekmiyim diye yapmıştım. Visualizer 3d bana kil de 7,60 mt verdi, metre ile ölçtük 7,40 mt çıktı sadece 20 cm hata payımız olmuş bizim için sevindirici bir şey. Hala derinliği alamayacağını söyleyen varsa deneriz ispatlarız ...



Şunu unutmayın ki bu cihaz derinlikte alır, aşağıdaki nesneyi de görür, şeklini de gösterir . Ama önce doğru noktayı bulmak lazım :)

11 yorum:

  1. O kadar zahmete girdik yazı yazdık bir kişi bile yorum yapmamış :) Geçen gün bi abimle muhabbet ettik , diyor ki rover c ile taradigin yerdeki o görüntüler gerçekten aşağıda da var mi ? Biz çok görüntü aldık ama hepsi boş dedi . O an anladım ki bu siteden bana laf atanlar bişey bilmez bişey görmez diyenlerin belki de tümü bu cihaz ve program ile ilgili inanın ki hiç bir sey bilmiyor :) Herkes işi ticarete dökmüş. Kim neyi nasıl biliyorsa öyle yapsın ben elimden geleni yaptım.

    YanıtlaSil
  2. Engin amca umarım şu yazdıklarımdan ötürü beni taşa tutmazsın.
    1-Bu cihazların tümü toprak altında gömülü olan taş , kaya , ağaç kökü vb dandik şeyleri görebiliyor
    Bu cihaz yukarıda saydığın hiç birşeyi görmez göremez.
    2-Ama siz bina felan dikeceksiniz altta kayaç var mı diye tabi ki bakabilirsiniz
    Bu cihaz toprak anomalilerini inceleyen bir cihaz olmadığı için kayraç oluşumları görmez.Kayraç içerisinde demir oksit içeriği varsa konu değişir
    3-Bu tip cihazlar killi toprakta tıkanır kalır.Killli topraklar yüksek seviyede demir oksit içerir
    4-Bu tip cihazlar ile kesinlikle derinlik verilemez bunu izahatı burada çok uzun sürer.Derinliği çubukcu kendisi verecek
    5-Şunu unutmayın ki bu cihaz derinlikte alır, aşağıdaki nesneyi de görür, şeklini de gösterir .
    Eğer elindeki cihaz malum firmanın cihazı ve sondasıysa derinlikte almaz ,belli bir mesafeden sonra derinlerdeki değişimide inceleyemez.
    Bu cihazların aslı itibariyle değerli grubunu asla görme şansı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye seni taşa tutayım abiciğim, izmit e geldiğimde yayına geldim muhabbet ettik hatta bayağı inatlaştık :) Var mı bir sıkıntı yok ... Çünki tartışa tartışa doğruyu bulacağız . Söylediklerinden pek çoğuna katılıyorum. Küçük sonda ile büyük sensör arasında farklar vardır , büyük sensör ile ben 1 numarada yazdıklarını ( taş , ağaç kökü vb. ) çok net olarak ayırt edemiyorum Fakat küçük sonda ile taradığım zaman şu var bur var şunun yönü bu tarafa bakıyor şurasında uzantısı var Aaaa çivi sandığının yanında kazmanızı unutmuşsunuz bile dedim :) "İçi çakıl dolu odacık" başlıklı yazımı dikkatlice okursan orada inan ki hiç yalan yok 7,60 cm derinlik aldım ve metre ile ölçtük derinlik 7,40 cm geldi sadece 20 cm hata payım olmuş. Ama şu var bizdeki rover c2 kare kasa ben onunla metal ve türevlerinde çok daha iyi sonuç alıyorum kuğu boyunlu dediğimiz rover c2 lerde ise küçük sonda ile iş yapamıyorum fakat büyük sensör ile aşağıda oda varsa ve oda içinde metal bir şey varsa kesinlikle görüyor . Ama bunu cihazın görmesi yetmez bizimde o ekrana bakıp bu var içeride dememiz lazımken , adamlar bana soruyor gerçekten rover c bu görüntüleri görüyor mu ? Biz gördüğümüz hiç bir görüntüde sonuca ulaşamadık boş çıktı diyorlar canım sıkılıyor. Adamlar gerçekten oda mezar gibi bir şeyi hayatı boyunca tespit edememiş biz kalkmışız adama odanın içinde şu var deyince olmuyor vallahi :)
      Bir de şu var "Bakır dolu tencere " başlıklı yazıma bakarsanız rover c2 nin gömülü bakırı göremeyeceğini söyleyen bir sürü adam var ama ben kare kasa rover c2 ve küçük prob ile aldım o görüntüleri ??? Kuğu boyunlu olan yeni tip roverc2 ise küçük prob ile tencereyi bile göremedi, büyük sensör ile taradım ekranda yuvarlağa yakın bir mavilik vardı ve o maviliğin içinde tencereye benzer koyu mavilik. Bir cihaz aşağıdakini kırmızı olarak algıladı yeni cihaz mavilik içinde sanki kazılıp kapatılmış hava boşluğu gibi yada açık mavimsi olan ağaç kökünün boşluğu gibi ??? Çalışmak Çalışmak Çalışmak Abey işte bütün mesele bu. Biz senle bi hafta takılsak var ya ... Senin cihazları da denesem bi test etsem belki bi tane alırım :P

      Sil
  3. Merhaba
    Cahil çok uğraşmamak lazım.
    Herşeyin kıymetini ehli bilir.
    Kömürcü pırlatadan ne anlar. Cam diye atar bakmaz bile.

    ben parasını verip uydu indirdim.
    bazı arkadaşlar yalan dedi inanmıyorum dedi.
    OKM Future 2003 cihazı olan bi arkadaş bulduk.
    aynı yeri tarattık.
    Veriler bire bir uyuşuyordu.
    Resim gönderme yok. Olsaydı uyduyuda okm nin çekiminide gönderecektim.

    onun için siz bildiğinizi yazın.
    gerisi martaval

    Emekleriniz için sonsuz teşekkür
    Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uydu deyip geçmeyin gerçekten toprak altındaki düzensizlikleri bulmak için çok kolay ve hizli bir yol. Tek sıkıntısı işinin ehli bir adamın bakıp yorumlaması ve yeri doğru noktalayabilmek. Doğru nokta koymak ise o herkesin elindeki telefon ile yada google earth tan bakarak olmuyor 10 mt civarı hata olur. Uydudan gördüğün şey nedir ne değildir iyi tespit etmek için yine iyi bir cihaz lazım. Uydu işini kolay ve hizli bir alan tarama gibi düşünün, yine aranan malzeme boşluk içinde olduğu için toprakta her gordugunuz görüntüyü teneke yada kazana benzetmek kolay . Her alanda aynı sıkıntı işin ehli olmak başka bir şey..

      Sil
    2. Yıldırım kutlu bende de çok fazla iaşretin olduğuyer var ekipman lazım varmı yardımcı olabilecek

      Sil
    3. Bu şekilde ancak kendini dolandırtırsın 😁

      Sil
  4. Merhaba. Size ulaşabileceğimiz, görüntü gönderebileceğimiz bir mail hesabı var mı acaba? Çekile yer altı fotogrflarında direkt desenleri görüyoruz. Size de gösterip onay almak istiyorum

    YanıtlaSil
  5. Ekran görüntülerini resimyükle gibi siteye yükleyip resmin adresini buraya yapıştırabilirsiniz. Programdan taradiginiz yeri açtığınızda tek sefer kayan sinyalleri düzelt deyin sonra görüntüyü programda tekrar açıp bu kez tek sefer enterpolasyon vurun bakın değişik bir görüntü var mı ?

    YanıtlaSil
  6. uydudan 4 tane mezar tesbit edip açtım azda olsa yanılma payıyla mezarları buldum gördüğüne inanmamistim ama doğru

    YanıtlaSil
  7. hi, i need the software please, or conrad gpr software, can you send it via email please, fastlane4k@gmail.com

    YanıtlaSil