22 Haziran 2017 Perşembe

Kasa mezar örneği

Rover c2 ile yaptığımız çekimlerden güzel bir örnek . Konu detaylarını daha sonra yazarım.



Konu detayı: Biraz geç oldu ama ... Bu arazide zaten aradığımı biliyordum, şakül de üstüne götürdü. Tüm noktalara taş koyarak dört köşeden de 1 mt dışarıdan taradım sonuç aşağıdaki görüntü. Bu şekilde görüntüyü tam yakalayabilmek için öncelikle gerçekten bilgi olması lazım ne aradığınızın. Sonrasında çubuk veya alan tarama ile noktaladığınızda ki dörtlü çubuk derinlikle orantılı hata verebilir, size tam noktayı vermeyebilir.



 İki elde kullanılan ikili çubuk , alan tarama vb. materyaller ise yaklaşık yarım mt hata yapabilir ki bu olay ayakkabınızın altının lastik mi kösele mi kauçuk mu olduğuyla , sizin o gün ki vücud yorgunluğunuzla bile alakalı bir durumdur. Demek istediğim rover c ile tarama yaparken mümkün olduğu kadar iyi noktalayıp çok büyük bir alan taramamaktır çünki ne zaman büyük alan tarasam etrafta farklı mineral taşlar yada ağaç boşlukları gibi materyaller tek sefer enteropolasyonda bile bir bütün olabiliyor ki dolayısıyla bizi yanıltıyor.Bu çekim Rover c2 nin kare kasa modeli ve küçük prob ile alınmıştır. yeni kasa ile taradığım görüntülerde mesala gömdüğüm bakır dolu tenekeler olayında kare kasa rover c ile küçük probla tencereleri net bir şekilde yakalarken , büyük sonda ile taradığımda malzeme değil boşluk olarak yani manyetiğini algılıyordu. Yeni model kuğu boyunlu rover c2 ler ise küçük probla 1,5 metredeki içinde 20 kg bakır tel olan bakır tencereyi görmemişti. Büyük sonda ile taradığımda ise tencereyi gömdüğümüz oyuğu boşluk olarak gösteriyor ve metali ise o boşluğun içinde daha büyük bir boşluk olarak gösteriyordu. Hatta ben bayağı kafayı takmıştım bu olaya arkadaşlar bahçede tünel bulduklarını söyleyince gidip orayı da taradım sonra tünele bir kazma bir de kürek koymalarını söyledikten sonra tekrar taradım kazmanın tünelin ortasında olduğunu ve sivri ucunun tünelin ilerisine doğru baktığını ve küreğinde tünelin sonunda ya yer yattığını yada duvara yasladıklarını söyledim. Sonra aşağıya indik ki gerçekten de doğruydu harbiden çocuk gibi sevinmiştim .
  Şimdi olayın hikaye tarafı bitti :)) Arkadaş sen o elindeki cihazlara o kadar para vermişsin eline alıp bir kere kendi gömü alanını hazırlayıp kendini denememişsin sonra bu cihaza çamur atıyorsun ... Geç bunları ben çay ocağında bile deneme yaptım küçük prob ile duvarın arkasındaki buzdolabını gördüm , başka yerde adamın çelik kasasını gördüm ve büyük sonda ile taradığımda o kırmızılığı alamadım  mavilik daha yoğundu . Her yiğidin yoğurt yeyişi farklıdır. Alltaki görüntüye gelince 100 sene toprağın altında durmuş bırakın bi 100 sene daha dursun. Hani osmanlı zamanında demişler ya bu çeşmeden su içmek müslümana haram içimizde bu kadar fitne fesat varken bırakın dursun ...



9 yorum:

  1. Selamünaleyküm hayırlı işler , üstad çekim yaptığınız yerlerin dış görüntüsünüde paylaşabilir misiniz cihazla ne tür yüzeylerde çekim yaptığınızı merak ediyorum

    YanıtlaSil
  2. a.s. dış görüntüsünü derken buraya herhangi bir işlem yapılmadı :)) Hatta burayı taradığımda arazi sahibi dedi ki; benim hanım rüyasında bir yerde altın görmüş orayı da bakalım dedi, Allah sabır veriyor ki cihazi kafasına geçirmedim sonra işin peşini bıraktım ...Arazi derken derenin yamacında her yer gibi herhangi bir değişikliği olmayan bir yer toprak yapısı ise kil gibi görünüyor üstten bakıldığında ...

    YanıtlaSil
  3. Ustam inanırmısın bende bu görüntünün aynısını arnavutköy de bir vatandaşın bahçesinde hiç güvenmediğim conrad gpr 800 ile aldım toprağın altı hep kumluktu hiçbişey çıkmadı tesadüfya o adamada bikaç hoca bahçende mal var demiş bide rüyasında hep uçuyormuş 2 sene oldu hala uçuyor zannedersem��
    Peki ustam bu görüntü neyin yansımasıdır metal mi mineralli büyük bir kaya mı gerçekten bu cihazlar büyük sabır ve tecrübe istiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ustam Conrad deme bana . Blogumda hiç bir cihazı yada satıcıları kötülememeye çalışıyorum ama Conrad gerçekten ne olduğunu ve ne gösterdiğini anlamadığım tek cihaz diyebilirim. belki kullanmasını bilmiyorum dedim farklı gömü alanlarında denedim gpr değilde sanki ekrana çizim görüntüsu veren bir cihaz gibi bişey. Olmaz nin cihazlarının yanina yanaşamaz çünkü küçücük nesneleri kocaman gösteriyor. Bu noktayı bulurken alan tarama olarak hangi cihazı kullandın ?

      Sil
  4. Selamünaleyküm Engin Amca kusura bakmayın cevabınızı 1 sene sonra farkettim bildirim gelmeyince bende unutmuşum, bahsettiğim yer boş çıktı conrad ta zaten sahteymiş şuan bende nokta xa1 meta alan tarama var yakında dedektör alıcam inşallah siz nr önerirsiniz acaba makro deep Hunter yada teknoloji ekibine ait m1 iyi midir? veya öneriniz ne olur maddi durum olsa minelap gpz 7000 ve rover c4 iyi bir takım olurdu herhalde. Nokta nın bir diğer yeni ürünü çıkmış invenio onu da merak ediyorum doğrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam bende senin yanıtını şimdi gördüm. Minelab çok iyi cihazdır. Fakat Bizans sisteminde mezarlar 3.80 , mahzen 5.80 , yönetici odası para 7.80 , 11.80 gibi sıralama ile yapılır. Minelab o derinliği göremez. Rover C2 ise çok derinde olan yapıyı da buluyor. En iyisi bu işle hiç uğraşmamak 😀

      Sil
  5. Hello, please send me the metal scanning software if possible

    YanıtlaSil
  6. Rover c2 kuğu başlıklı cihaz hakkında bilgi verebilir misiniz. Alıp kullanmaya veya o parayı bu cihaza harcamaya değer bir cihaz mı ? Gerçekten merak ediyor ve bu cihazı almayı düşünüyorum. Müsaitseniz arayabilir misiniz ? 0539 514 05 49

    YanıtlaSil